• شماره خبر : 31521۳۱ ۹۷
  • تاریخ انتشار : دوشنبه, ۳۰ بهمن
  • این صفحه را چاپ کن
  • اختصاص ۱۴هزار میلیارد تومان اعتبار به اتحادیه و تعاونی های روستایی

    مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: اتحادیه ها و تعاونی های روستایی برای جذب اعتبارات حدود 14 هزار میلیارد تومانی اشتغال فراگیر که تا تیر ماه سال آینده وارد بنگاه های اقتصادی می شود، باید پروژه های مناسب و بازارپسند آماده کنند.

    اتحادیه و تعاونی های روستایی

    مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی خبر داد:

    اختصاص ۱۴هزار میلیارد تومان اعتبار به اتحادیه و تعاونی های روستایی

    مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: اتحادیه ها و تعاونی های روستایی برای جذب اعتبارات حدود ۱۴ هزار میلیارد تومانی اشتغال فراگیر که تا تیر ماه سال آینده وارد بنگاه های اقتصادی می شود، باید پروژه های مناسب و بازارپسند آماده کنند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از ایرنا، علی اوسط هاشمی افزود: تسهیلات طرح اشتغال فراگیر در مناطق روستایی و عشایری با کارمزد ۴ تا ۸ درصدی، فرصت مناسبی برای جذب سرمایه در اتحادیه های کشاورزی و تعاونی های روستایی است.

    وی اظهارداشت: اولویت پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت با اتحادیه ها و تعاونی ها است و برای جذب این سرمایه باید فکرها به پروژه هایی با توجیه اقتصادی و قابل قبول تبدیل شود.

    این مقام مسئول ضمن تاکید بر اهمیت سرمایه انسانی اظهارداشت: لازمه توسعه، توجه به سرمایه انسانی است و در این چارچوب باید از سرمایه های انسانی در مجموعه های خود درست استفاده کنیم.

    هاشمی خاطرنشان ساخت: انسان سرمایه اصلی است و امروز دیگر نمی توان قدرت افکار عمومی را نادیده گرفت،بنابراین شرط سرمایه سازی، مشارکت جویی است و جامعه مشارکت پذیری دارد و از این رو باید به گردش آرا و نظرات مردم توجه شود تا سرمایه به سیستم اتحادیه ها و تعاونی های روستایی منتقل شود.

    وی اعتمادسازی در اتحادیه ها و تعاونی های روستایی را ضروری دانست و گفت: نقش کارآفرینان و ارزش افزایی مهم است تا سرمایه مردم در مسیر درست قرار گیرد.

    مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، قدرت تجزیه و تحلیل بازار را شرط ماندگاری در بازار دانست و در عین حال بر خلاقیت، دانش و به روز شدن در عرصه فعالیت های اقتصادی تاکید کرد.

    وی گفت: نقش های سنتی برای ارایه و توزیع محصولات پاسخگوی جامعه نیست و اتحادیه ها و تعاونی های بخش کشاورزی باید سهم بیشتری از فضای مجازی را به فعالیت های خود اختصاص دهند.

    به گزارش ایرنا، نزدیک به ۶ هزار شرکت تعاونی و اتحادیه و همچنین نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ واحد صنفی و انجمن های تخصصی محصولی زیر پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران فعالیت می کنند.

    بیش از ۹۰ درصد بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی زیر پوشش این شبکه مولد قرار می گیرند.