ارسال خبر

شهروند خبرنگار پدیده دنیای دیجیتالی امروز

امروزه در بسیاری از روزنامه ها و خبرگزاری ها، گزارش ها و اخباری مخابره می شود که خبرنگاران آنها نه افراد حرفه ای دوره دیده بلکه مردمان عادی کوچه و بازارند که برای شبکه های خبری بزرگ فعالیت می کنند .
بسیاری از عکس ها و صدها هزار رویداد نخستین بار توسط مردم عادی و با ابزار آلات دیجیتالی در دسترس، مخابره شده  و در اختیار خبرگزاری ها و دیگر رسانه ها قرار گرفته است .
شهروندان خبرنگار(Citizen-journalists )در دنیای دیجیتالی امروز به افرادی گفته می شوند که با ابزار آلات دیجیتالی خود و بدون تقاضای مزایای مالی اخباری را که روزانه با آنها مواجه می شوند و برایشان جالب است، برای رسانه های خبری مخابره می کنند. در این تعریف آمده است که امروزه در دنیای مطبوعات، مخاطب ها تنها به خواندن مطالب بسنده نمی کنند و خود به تولید محتوای خبری نیز کمک می کنند.
طبق گفته برخی متخصصان در بسیاری مواقع شهروندان معمولی داستان هایی در وبلاگ ها نقل می کنند که دست یابی به آنها برای بسیاری رسانه های خبری در اسرع وقت و در کوتاهترین زمان امکان ناپذیر است.
امروزه از آنجا که جمعیت گسترده ای از مردمان جهان به گوشی های تلفن همراه مجهز به دوربین های دیجیتالی دسترسی دارند پدیده شهروند دیجیتالی به طرز چشمگیری قدرت یافته و حتی می توان اقرار کرد که در دنیای مطبوعات امروز حساب عمده ای بر روی قدرت بی پایان شهروند دیجیتالی باز شده است .
بسیاری از تحلیلگران بر این اعتقادند که حرفه خبرنگاری در سالهای اخیر و تحت تاثیر دیجیتالیزه شدن ابزار آلات تهیه خبر و مخابره آنها با تغییرات و دگرگونی های بی سابقه ای روبرو شده و پدیده شهروند خبرنگار یکی دیگر از فاکتورهایی است که تغییرات عمده ای در این حرفه پدید آورده است و به نظر می رسد که با افزوده شدن تعداد خبرنگاران غیر حرفه ای تعداد گوش ها و چشم های جمع آوری کننده اطلاعات رو به فزونی است و این امر بی شک شانس دسترسی به اطلاعات از هر نقطه جهان را افزایش خواهد داد.

و اما با توجه به این مهم و جایگاه ویژه شهروند خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی همدان پرس» افتخار دارد در قالب طرح «شهروند خبرنگار» از همدانی‌های علاقه‌مند به همکاری برای بازتاب رویدادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی همدان دعوت به‌عمل آورد.

چند نکته:
۱٫ خبرهای ارسالی باید اختصاصا برای پایگاه خبری «اگنا» تهیه شده باشد، بنابراین اخبار منتشره در سایر رسانه ها و سایت های خبری فاقد ارزش انتشار خواهد بود.
۲٫ وجود اطلاعات ضروری در اخبار ارسالی اهمیت ویژه ای دارد بنابراین از طریق تلفن یا آدرس پست الکترونیکی که در فرم ذیل پر می نمایید، برای تکمیل جزئیات خبر با شما تماس گرفته می شود.
۳-  چنانچه خبرنگار در خارج از کشور حضور دارد و مایل است مطلبی را از یک رسانه آن کشور ترجمه کند، که در مورد همدان و تاریخچه آن می باشد ذکر نام آن رسانه به عنوان منبع در پایان خبر ضروری است.
۴٫ بدیهی است خبر دریافتی باید به دور از احساسات و نظرات شخصی، مناسبات فامیلی یا کاری و در نهایت با بی طرفی کامل و در یک کلام عین واقعیت آنگونه که هست گزارش شود. ( چنانچه در مورد خبر ارسالی نظر خاص یا توضیحی را لازم می دانید در انتهای خبر با عنوان ” توجه ” مشخص نمایید.
۵٫ پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) در آینده ای نزدیک اقدام به جذب خبرنگاران افتخاری خواهد نمود.
همکاران ارجمند در صورت تمایل، خبرها، عکس‌ها، فیلم‌ها، مقالات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق فرم ذیل ارسال نمایند. ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه شما، مطالب ارسالی هر روز جمع آوری شده و مورد استفاده و بهره برداری قرار خواهد گرفت. پس از بررسی صحت و تایید خبر در «پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)» نمایش داده خواهد شد.

 

خبرنگار افتخاری اگنا باشید.

دوستانی که تمایل دارند اخباری را از طریق اگنا منتشر نمایند میتوانند به یکی از سه طریق زیر این کار را انجام دهند:

الف)  ارسال مستقیم خبر به شماره نمابر ۶۶۵۷۵۹۰۲ (۰۲۱)

ب) ارسال خبر به ایمیل info@agna.ir

ج) ارسال از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۲۴۶۷

د) ارسال خبر از طریق فرم زیر:

 

[wpuf_form id=”33″]