• شماره خبر : 37390۴ ۹۷
  • تاریخ انتشار : چهارشنبه, ۵ دی
  • این صفحه را چاپ کن
  • افزایش ۲ درصدی صادرات غذا و نوشیدنی انگلیس در سال ۲۰۱۸

    فدراسیون غذا و نوشیدنی بریتانیا(FDF) اعلام کرد با افزایش 1.8 درصدی صادرات غذا و نوشیدنی از ماه ژانویه تا سپتامبر سال 2018 عملکرد این بخش مثبت بوده است.

    فدراسیون غذا و نوشیدنی بریتانیا

    فدراسیون غذا و نوشیدنی بریتانیا اعلام کرد:

    افزایش ۲ درصدی صادرات غذا و نوشیدنی انگلیس در سال ۲۰۱۸

     

    فدراسیون غذا و نوشیدنی بریتانیا(FDF) اعلام کرد با افزایش ۱٫۸ درصدی صادرات غذا و نوشیدنی از ماه ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۸ عملکرد این بخش مثبت بوده است.

     

    به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از Foodnavigator، فدراسیون غذا و نوشیدنی بریتانیا (FDF)، در گزارشی اعلام کرد، صادرات این محصولات بین ماه های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸، با ۱٫۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۶٫۴ میلیارد پوند (۱۸٫۴ میلیارد یورو) رسید.

    همچنین ارزش صادرات کالاهای برند با رشد ۰٫۸ درصدی از ۳۵٫۲ میلیون پوند به ۴٫۳ میلیارد پوند رسید.

     

    افزایش صادرات پس از نابسامانی بازار

     

    ایان رایت، مدیر اجرایی FDF در این باره می گوید: «با اینکه در برهه ای از زمان، این بخش با آشفتگی مواجه بود اما صادرات غذا و نوشیدنی بریتانیا در حال رشد است. افزایش صادرات نشان دهنده عملکرد مطلوب در بسیاری از بخش های تولید و بازارهای هدف است.»

    دولت بریتانیا با ارائه استراتژی جدید در این زمینه امیدوار است که میزان صادرات را با افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تولید ناخالص داخلی ارتقا دهد.

    نتایج به دست آمده از نظرسنجی جدید انجمن صادرکنندگان غذا و نوشیدنی بریتانیا (FDEA)، نشان می دهد که رشد صادرات در بازارهای اتحادیه اروپا و غیراروپایی دور از ذهن نیست.

     

    صادرکنندگان به دنبال ایجاد بازارهای جدید

     

    السا فیربنکس، مدیر FDEA، در این باره می گوید: «هر چقدر به واقعیت تغییر فضای تجارت نزدیک می شویم، نگرانی سقوط صادرات پس از برگزیت وجود دارد. از این رو، بسیاری از صادرکنندگان به دنبال ایجاد بازارهای جدید در مناطق دیگر هستند. در این راستا از شرکت های صادرکننده حمایت می کنیم تا آمادگی مواجهه با آنچه که پیش روی مااست، را پیدا کنیم.»

    گفتنی است؛ ۱۰ محصول صادراتی مهم بریتانیا، به جز ماهی سالمون و یک نوشیدنی، در ماه های ژانویه تا سپتامبر با رشد صادرات مواجه بوده است.

    براساس اعلام فدراسیون غذا و نوشیدنی (FDF)، صادرات ماهی سالمون در نتیجه کاهش فروش آن به فرانسه (۱۹- درصد) و امریکا (۳۶٫۲- درصد)، حدود ۲۰٫۱ درصد کاهش داشت.