واردات چهار هزار راس گوسفند رومن از فرانسه / گاوهای سمینتال و مونبلیارد در راه ایران
واردات چهار هزار راس گوسفند رومن از فرانسه / گاوهای سمینتال و مونبلیارد در راه ایران

صفر زاده ، معاون سرمایه گذاری هلدینگ کشاورزی کوثر گفت: شرکت فرانسوی گواستارگ بعد از برپایی جلسات متعدد و بر اساس تفاهم نامه با سازمان اقتصادی کوثر قرار است چهار هزار راس گوسفند نژاد رومن را که از نژاد های پرمحصول این کشور است را وارد کشور کند. همچنین گاوهای سمینتال و مونبلیارد هم قرار است […]

صفر زاده ، معاون سرمایه گذاری هلدینگ کشاورزی کوثر گفت: شرکت فرانسوی گواستارگ بعد از برپایی جلسات متعدد و بر اساس تفاهم نامه با سازمان اقتصادی کوثر قرار است چهار هزار راس گوسفند نژاد رومن را که از نژاد های پرمحصول این کشور است را وارد کشور کند. همچنین گاوهای سمینتال و مونبلیارد هم قرار است وارد کشور شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ علی صفر زاده ، معاون سرمایه گذاری هلدینگ کشاورزی کوثر   با تاکید بر این که شرکت سرمایه گذاری هلدینگ کوثر و سازمان اقتصادی کوثر به دنبال تنوع بخشی در حوزه فعالیت ها و خدمات خود است، اظهار کرد: سازمان اقتصادی کوثر پیش از این  در حوزه صنعت طیور فعالیت می کرد اما اکنون در حوزه دام  سبک و سنگین ، آبزی پروری و تولیدات جدید ، فعالیت هایی را در حوزه برنامه های راهبردی هلدینگ کشاورزی آغاز کرده است.

 

ورود گاو سمینتال اتریشی و آلمانی و مونبلیارد فرانسوی

وی با اشاره به مطالعه شرکت های زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر در حوزه دامپروری گفت: کشور فرانسه ظرفیت های خوبی را از نظر مواد ژنتیکی و همچنین گوسفند و بز  و به طور کلی دام سبک و سنگین دارد .گاو مونبلیارد از فرانسه وهمچنین نژاد گاو سمینتال از آلمان و اتریش  به عنوان گاو دو منظوره گوشتی و شیری و در عین حال پرمحصول شناسایی شدند و از اول سال هیاتی به فرانسه؛  آلمان و اتریش برای مذاکره و وارد کردن این نژاد ها اعزام شدند.

معاون سرمایه گذاری هلدینگ کشاورزی کوثر اظهار کرد: در مذاکره با این کشورها سه محور عمده واردات بز، گوسفند و گاو در حوزه دام سبک و سنگین مطرح شد و همه این فعالیت ها در راستای برنامه های مرکز اصلاح نژاد دام معاونت وزارت جهاد کشاورزی بود که برای توسعه فعالیت دامپروری در زمینه دام سبک و سنگین انجام شده است.

مذاکره برای واردات بز شیری آلپاین و سانن ازفرانسه

صفرزاده عنوان کرد: بعد از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و بازدید از یک شرکت فرانسوی؛ مراحل نهایی برای واردات بز شیری از نژاد های آلپاین و سانن که عمدتا از فر انسه وارد می شود؛ در حال انجام است و اکنون مزارع پرورش آن در استان تهران آماده شده است.

واردات گوسفند  با نژاد رومانوف، شاروله و سافولک

وی با اشاره به پروزه واردات نژاد جدید گوسفند گفت: اواخر شهریورماه با حضور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی سه تفاهم نامه امضا شد که در زمینه  واردات گوسفند کشور بود. یکی از این تفاهم نامه ها در زمینه واردات نژاد گوسفند رومانوف از نظر تکثر دو قلوزایی و همچنین دو نژاد شاروله و سافولک از تعداد تکثر وزن بود. این پروژه های بلند مدت برای تحول صنعت دام سبک و سنگین کشور انجام شد.

 

همکاری با دو شرکت فلاتس و میلاتس برای انتقال تکنولوژی در حوزه دام سبک و سنگین

معاون سرمایه گذاری هلدینگ کوثر عنوان کرد: با دو شرکت مهم فرانسوی فلاتس و بیلاتس  تفاهم نامه ای امضا شد و بر اساس آن ؛ قرار است تا در حوزه   دام سبک و سنگین تکنولوژی و فناوری لازم برای نگهداری و پرورش دام سبک و سنگین را وارد کشور کنیم و این دو شرکت هم پشتیبانی علمی  لازم را انجام دهند و دانش فنی را منتقل کنند.

واردات چهار هزار راس گوسفند مولد نژاد رومن از فرانسه

صفرزاده با اشاره به  پرورش گوسفند نژاد رومن است که یکی از نژاد های بومی فرانسه  و همچنین از نژاد های پرمحصول این کشوراست که خودشان سنتز می کنند، عنوان کرد: بعد از برپایی جلسات متعدد و بر اساس تفاهم نامه سازمان اقتصادی کوثر با  شرکت گواستارگ که در فرانسه است و در کشورهای اسپانیا، استرالیا و پر تقال شعبه دارد؛ این شرکت با توجه به ظرفیت کشور ایران  و همچنین کشورهای همسایه از نظر ظرفیت؛ تعداد دام  و بازار مصرف گوشت گاو و گوسفند ؛به همکاری با ایران علاقه مند شدند و پذیرفتند حدود چهار هزار راس مولد  این نژاد را وارد کشور کنند و همچنین مقدار قابل توجهی یورو برای سرمایه در گردش بگذارند.

وی با اشاره به ورود گاو سمینتال به کشور اظهار داشت: شرکت کشت و صنعت اشراق که زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر است قرار است گاو سمینتال و مونبلیارد را به عنوان دو نژاد پرمحصول شیری و گوشتی برای ایجاد تنوع در بخش دام سنگین وارد کشور کند. در صورت نهایی شدن بحث و آماده شدن جایگاه ها این نژاد ها هم وارد کشور می شوند و با این واردات؛ تحولی در حوزه دام سنگین کشور رخ خواهد داد. گاو سیمینتال  ازکشور آلمان و اتریش و نژاد مونبلیارد از فرانسه وارد خواهد شد.