به پاس نزدیک به یک قرن فعالیت؛ تمبر یادبود موسسه رازی رونمایی می شود
به پاس نزدیک به یک قرن فعالیت؛ تمبر یادبود موسسه رازی رونمایی می شود

همزمان با همایش بزرگداشت نودمین سال تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در ۱۶ دیماه جاری، تمبر یادبود این موسسه به عنوان تنها و بزرگترین موسسه علمی، تحقیقاتی و تولیدی جهان اسلام رونمایی می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از  موسسه رازی، به پاس نزدیک به یک قرن […]

همزمان با همایش بزرگداشت نودمین سال تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در ۱۶ دیماه جاری، تمبر یادبود این موسسه به عنوان تنها و بزرگترین موسسه علمی، تحقیقاتی و تولیدی جهان اسلام رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از  موسسه رازی، به پاس نزدیک به یک قرن فعالیت علمی، تحقیقاتی و تولیدی و کنترل و درمان بیماری های مهلک توسط محققان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، تمبرهای یادبود این موسسه همزمان با همایش بزرگداشت نود سالگی موسسه رازی با حضور مقامات بلندپایه کشوری، ۱۶ دیماه جاری در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما رونمایی می شود.

این تمبرها با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی در ۱۶ قطعه منقش به تصاویر پیشکسوتان، محصولات و ساختمان های قدیمی موسسه تهیه شده است که در مراسم نکوداشت ۹۰ سالگی این موسسه رونمایی خواهد شد.

تمبرهای یادبود موسسه رازی شامل ۴ قطعه منقش به تصاویر چهره محققان پیشکسوت؛ و تصاویر مربوط به ساختمان های قدیمی و محصولات موسسه هر کدام در شش قطعه تهیه شده است.

موسسه رازی با بیش از ۹۰ ساله سابقه در زمینه تحقیق و تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک در راستای خدمت رسانی به سلامت انسانها و صنعت دام و طیور، در کشور و خاورمیانه منحصر به فرد بوده و از معدود مراکز تحقیقاتی بزرگ دنیا است.

در این موسسه بزرگ دانشمندان، نخبگان و محققان بنامی همچون زنده یاد پروفسور میرشمسی پدر علم واکسن ایران، وظایفی بزرگ و رسالتی ارزشمند برای تامین سلامت انسان، دام و طیور و آبزیان دنبال کرده و می کنند.

این موسسه به دلیل حجم تولید، تنوع محصول و وظایف محوله، در نوع خود در کشور و خاورمیانه بی نظیر و در جهان کم نظیر است. این مجموعه مفتخر است وظیفه تحقیق و تولید را همگام با هم به پیش می برد.

گفتنی است؛ همایش نکوداشت نودمین سالگرد تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، با حضور مقامات بلندپایه کشور و شخصیت های برجسته علمی و اصحاب رسانه، ۱۶ دیماه جاری در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.