تجمع مرغداران در کشت و صنعت مهاباد وارد روز ششم شد
تجمع مرغداران در کشت و صنعت مهاباد وارد روز ششم شد

تجمع اعتراضی مرغداران تعدادی از شهرهای حومه مهاباد در حالی وارد روز ششم شده است  که نمایندگان مرغداران طلب کار، جلسه محرمانه با فرماندار مهاباد برگزار کردند.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ تجمع تعدادی از مرغداران شهرهای نقده، مهاباد، بوکان، اشنویه و سقز در اعتراض به عدم پرداخت طلب خود از […]

تجمع اعتراضی مرغداران تعدادی از شهرهای حومه مهاباد در حالی وارد روز ششم شده است  که نمایندگان مرغداران طلب کار، جلسه محرمانه با فرماندار مهاباد برگزار کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ تجمع تعدادی از مرغداران شهرهای نقده، مهاباد، بوکان، اشنویه و سقز در اعتراض به عدم پرداخت طلب خود از سوی شرکت همامرع مهاباد وارد روز ششم شد.

مرغداران صبح روز گذشته ۲۶ تیرماه  هم با تجمع روبه روی کشت و صنعت مهاباد برای چندمین بار از مسئولین مجمتع خواستند به خواسته های آنان رسیدگی کنند. همچنین تعدادی از معترضان چندین روز است در داخل محوطه کشت و صنعت مهاباد اقدام به برپایی چادر کرده اند.

 

گفته می شود شرکت هما مرغ مبلغ ۴۷ میلیارد ریال به ۴۹ نفر از مرغداران شهرهای مختلف بدهکار بوده و از پاس کردن چک های صادره به مرغداران طی هفته های گذشته ناتوان بوده است.

 

در پایان تحمع اعتراضی صبح روز گذشته ، مرغداران خواستار ادامه تجمع روبه روی فرمانداری مهاباد بودند که در نهایت تصمیم گرفته شد تعدادی از معترضین به نمایندگی از سایر تجمع کنندگان با فرماندار دیدار کنند.

 

این عده که بیش از ۲۰ نفر بودند، در برابر درب ورودی این شرکت اقدام به تجمع کرده و تعدادی از آنها نیز اقدام به برپا کردن چادر در این مکان کردند. شرکت هما مرغ بیش از دو سال است که بدهی خود به مرغداران منطقه را پرداخت نمی کند.

این چندمین بار متوالی است که مرغداران منطقه برای دریافت طلب خود در برابر این شرکت دست به تجمع می زنند. در حاشیه این تجمع، بیش از ۵۰ نفر از کارگران شاغل در مجتمع کشت و صنعت مهاباد نیز که به علت تعطیل شدن بخش های مختلف آن و دریافت نکردن حقوق معوقه خود معترض بودن، با تجمع در این محل خواستار توجه مسئولان به حقوق معوقه خود شدند. بیش از ۲۰۰ کارگر این مجتمع ۸ تا ۹ ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند. شرکت کشت و صنعت مهاباد دارای کشتارگاه های مرغ و گاو و گوسفند بوده و هم اکنون تنها کشتارگاه مرغ آن در حال فعالیت است. شهرستان مهاباد با ۲۱۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.