عرضه ۲۰ هزار تن مرغ در بورس  با قیمت ۶۵۰۰ و ۵۵۰۰ /  دغدغه قرار گرفتن  بخش خصوصی در تابلوی بورس
عرضه ۲۰ هزار تن مرغ در بورس  با قیمت ۶۵۰۰ و ۵۵۰۰ /  دغدغه قرار گرفتن  بخش خصوصی در تابلوی بورس

محمد یوسفی ، رییس اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ درباره افزایش قیمت مرغ امروز چهارشنبه ششم مرداد ماه عنوان کرد: قیمت مرغ در میدان بهمن امروز ۷ هزار تومان است و مرغ زنده درب مرغداری ها امروز کیلویی۲۰۰ تومان کاهش قیمت نسبت به دیروز را تجربه […]

محمد یوسفی ، رییس اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ درباره افزایش قیمت مرغ امروز چهارشنبه ششم مرداد ماه عنوان کرد: قیمت مرغ در میدان بهمن امروز ۷ هزار تومان است و مرغ زنده درب مرغداری ها امروز کیلویی۲۰۰ تومان کاهش قیمت نسبت به دیروز را تجربه کرده است . همچنین قیمت مرغ درغرفه های سطح شهراز دیروز ۷۳۰۰ تومان بوده و  اکنون نیز همان قیمت است. ملاک عمده فروشی قیمت مرغ در میدان بهمن است.

 

یوسفی درباره عرضه مرغ منجمد شرکت پشتیبانی عنوان کرد: اکنون سه روز است که مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی در بازار عرضه شده است که حجم این مرغ  عرضه شده در استان تهران در روز گذشته بنابر گفته مدیر کل پشتیبانی استان تهران ۴۰۰ تن مرغ  بوده است که در میدان بهمن عرضه شده است.

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی درباره استقبال مردم از مرغ های منجمد شرکت پشتیبانی عنوان کرد: مردم از بالا رفتن قیمت مرغ  و رسیدن آن به قیمت ۸۵۰۰ تومان گلایه مند بودند و با توزیع مرغ ازسوی شرکت پشتیبانی امور دام مردم توانستند با قیمت پایین تر مرغ را خریداری کنند. مرغ در برخی مناطق ۸۵۰۰ تومان  هم عرضه شده بود  اما این قیمت در همه مناطق عمومیت نداشت.

۲۰ هزار تن مرغ منجمد در بورس عرضه شد

وی درباره عرضه مرغ  منجمد در بورس عنوان کرد: حدود ۲۰ هزار تن مرغ اواخر هفته گذشته در بورس عرضه شد. این مرغ ها با قیمت ۶۵۰۰ تومان از سوی بخش خصوصی و ۵۵۰۰ تومان از سوی شرکت پشتیبانی عرضه شده بود.

یوسفی درباره وزن های استاندارد عرضه مرغ در بورس اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام مرغ هایی با وزن استاندارد ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰  کیلو راعرضه می کند وبخش خصوصی هم با همین وزن مرغ ها را عرضه کرده است .

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان این که این مرغ ها فقط دو روز در بورس عرضه شده است، عنوان کرد: قرار است سازو کاری فراهم شود تا هر روز در بورس مرغ ارایه شود که راحت ترین نوع عرضه ارایه مرغ منجمد است و تمایلی برای عرضه مرغ گرم در بورس وجود ندارد.

قیمت مطلوب برای عرضه مرغ در بورس میانگین ۷۵۰۰ تومان است

وی درباره عرضه قیمت مرغ عرضه شده در بورس از سوی تولید کنندگان عنوان کرد: قیمت عرضه شده در بورس برای مرغ از دیدگاه تولید کنندگان مطلوب نیست زیرا شرکت پشتیبانی امور دام مرغ های نزدیک به تاریخ انقضا را با قیمت ۵۵۰ تومان می فروشد که قیمت واقعی مرغ نیست و مصرف کننده هم به دنبال قیمت تمام شده و گرانی مرغ برای تولید کنندگان نیست اما این دو نرخ باعث می شود مردم تصور کنند قیمت مطلوب مرغ بهایی است که در سطح کمتر عرضه  شد است در حالی که قیمت مطلوب برای عرضه مرغ  در بورس همان ۷۵۰۰ تومان است.

برای عرضه مرغ  در بورس سود و قیمت تمام شده مرغداران در نظر گرفته شود

یوسفی با بیان این که عرضه مرغ در بورس با توجه به شفایت قیمت مرغ و تضمین بازپرداخت بهای مرغ به تولید کننده بسیار مطلوب است؛ عنوان کرد: برای عرضه مرغ در بورس باید قیمت مرغ بخش خصوصی به گونه ای باشد تا قیمت تمام شده و سود مرغدار  هم در نظر گرفته شود.

حضورمستمر شرکت پشتییبانی در تابلوی بورس باعث می شود بخش خصوصی در حاشیه بماند

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی برای حضور بخش خصوصی در تابلوی کالای بورس ایران تاکید کرد: اگر قرار است هنگام عرضه مرغ در بورس فقط نام شرکت پشتیبانی امور دام روی تابلو قرار بگیرد دیگر حضور بخش خصوصی معنا ندارد و بخش خصوصی نمی تواند دیگر وارد این بورس شود اما اگر قرار است حضور در بورس عمومیت پیدا کند و بخش خصوصی هم وارد شود بهتر است مرغ بخش خصوصی با  متوسط قیمت  ۷۵۰۰ تومان در بورس عرضه شود.