بازار مرغ نیازمند تعادل بخشی است/ فاصله نرخ خرید تا فروش عاملی برای عدم سود مرغدار
بازار مرغ نیازمند تعادل بخشی است/ فاصله نرخ خرید تا فروش عاملی برای عدم سود مرغدار

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس بابیان اینکه بازار مرغ نیازمند تعادل بخشی است،گفت:فاصله نرخ خرید از مرغدار تا فروش دربازار عاملی است که نمی گذارد مرغدار سود مناسبی را در این راستا کسب کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، علاالدین خادم درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت بازار […]

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس بابیان اینکه بازار مرغ نیازمند تعادل بخشی است،گفت:فاصله نرخ خرید از مرغدار تا فروش دربازار عاملی است که نمی گذارد مرغدار سود مناسبی را در این راستا کسب کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، علاالدین خادم درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت بازار مرغ درکشور، گفت:مرغداری ها از شرایط فروش تولیدات خود راضی نیستند؛زیرا فاصله نرخ خرید از تولیدکننده تا فروش به مصرف کننده در حدود ۳ هزار تومان است و بدیهی است که مرغدار سود مناسبی نمی تواند از فروش تولیدات خود کسب کند.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که فاصله بالایی میان نرخ خریداری شده از مرغدار تا فروش در بازار را شاهد باشیم؛بدیهی است که مرغدار از منظر اقتصادی سود مناسبی را کسب نمی کند،تصریح کرد:فاصله نرخ خرید از تولیدکننده تا فروش در بازار زمانی که افزایش داشته باشد؛نه تنها تولیدکننده بلکه مصرف کننده نیز بر طبق بهایی که پرداخت می کند؛از شرایط بازار نمی تواند راضی باشد.

بازار مرغ نیازمند تعادل است

وی ادامه داد:بازار مرغ نیازمند تعادل بخشی است،بدین معنا که علاوه برمصرف کننده، تولیدکننده نیز باید از شریط بازار راضی باشد؛ بنابراین برطبق قانون این امر وظیفه جهاد کشاورزی است که با قاطعیت در این عرصه ورود کند و این تعادل را ایجاد کند و اگر در این راستا نیاز به وضع قانون است،مجلس می تواند وزارت کشاورزی را یاری رساند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،یادآورشد:بازار نابسامان موجب نارضایتی مشتریان می شود و این در حالی است با وجود محصولات باکیفیت اگر با یک برنامه ریزی جامع این محصولات را با نرخ مناسب بدست مصرف کننده برسانیم،به طورحتم شرایط بازار به نوعی به تعادل می رسد