توقیف یک میلیون کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ناسالم در ایام نوروز
توقیف یک میلیون کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ناسالم در ایام نوروز

سازمان دامپزشکی: توقیف یک میلیون کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ناسالم در ایام نوروز سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: ۹۹۹ هزار و ۶۶۳ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف و ناسالم در ایام تعطیلات نوروزی ۱۳۹۶ توقیف شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، به همت کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور در اجرای طرح کنترل […]

سازمان دامپزشکی:

توقیف یک میلیون کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ناسالم در ایام نوروز

سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: ۹۹۹ هزار و ۶۶۳ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف و ناسالم در ایام تعطیلات نوروزی ۱۳۹۶ توقیف شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، به همت کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور در اجرای طرح کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی از ۱۸۸ هزار و ۲۱۷ مرکز تولید، کشتار، فرآوری و عرضه فرآورده خام دامی ۲۰۴ هزار و ۶۲۳ مورد بازدید شد.
در این بازدیدها کارشناسان ۹۹۹ هزار و ۶۶۳ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف و ناسالم را توقیف کردند.
این کارشناسان یک هزار و ۳۲۹ واحد متخلف را به مراجع قضایی معرفی کردند و نسبت به تعطیلی ۲۱۶ واحد نیز اقدامات لازم انجام شد.
همچنین در این ایام با یک هزار و ۲۷۵ عرضه کننده که فرآوره های خام دامی غیرمجاز خود را به وسیله خودرو عرضه می کردند به صورت قانونی برخورد کردند.
این سازمان با برنامه ریزی و بسیج کلیه نیروهای کارشناسی مشتمل بر ۲۹ هزار و ۵۸۸ نفر ـ روز کارشناس، در قالب یک هزار و ۴۹۹ اکیپ ـ روز نظارتی و ۱۵ هزار و ۸۸۰ اکیپ ـ روز بازرسی ویژه کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ تا ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ بر تولید و عرضه فرآورده های خام دامی مصرفی شهروندان نظارت کردند.
گفتنی است سازمان دامپزشکی کشور هر سال در ایام نوروز طراحی را با عنوان «تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی» در اقصی نقاط کشور اجرا می کند.