وجود عناصر سنگين در مكملهاي معدني اجتناب ناپذير است
وجود عناصر سنگين در مكملهاي معدني اجتناب ناپذير است

وجود عناصر سنگين در مكملهاي معدني اجتناب ناپذير است ولي مي توان با انتخاب مواد اوليه و منابع مناسب ، فرآوري علمي و كانه آرايي ميزان اين عناصر را به حداقل ممكن و به كمتراز حد مجاز كاهش داد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران (اگنا)، احسان ميرزاده مديرعامل يك شركت توليد و فراوري […]

وجود عناصر سنگين در مكملهاي معدني اجتناب ناپذير است ولي مي توان با انتخاب مواد اوليه و منابع مناسب ، فرآوري علمي و كانه آرايي ميزان اين عناصر را به حداقل ممكن و به كمتراز حد مجاز كاهش داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران (اگنا)، احسان ميرزاده مديرعامل يك شركت توليد و فراوري كننده مواد معدني گفت: با توجه به مطرح شدن مساله افزايش فلزات سنگين در گوشت مرغ و تعطيلي بعضي از واحدهاي توليدكننده خوراك دام و طيور توسط سازمان دامپزشكي كشور و مرتبط دانستن اين موضوع با مكملهاي معدني مورد استفاده در جيره از جمله بنتونيت، كربنات كلسيم، زئوليت و غيره لازم به ذكر است كه وجود عناصر سنگين در مكملهاي معدني اجتناب ناپذير است ولي مي توان با روشهايي مانند انتخاب مانند مواد اوليه و منابع مناسب ، فرآوري علمي و كانه آرايي ميزان اين عناصر را به حداقل ممكن و به كمتراز حد مجاز كاهش داد.

وي ادامه داد: از كليه توليدكنندگان مكملهاي معدني دام و طيور درخواست مي شود كه نظارت كافي را به صورت مكرر و ماهيانه در كنترل عناصر سنگين اعمال نمايند تا از مخدوش شدن وجهه ي توليدكنندگان خدوم اين عرصه جلوگيري شود.

وي يادآور شد: از تمامي مرغداران درخواست داريم به جهت اهميت موضوع، مواد معدني خود را فقط از كارخانجات معتبر تهيه نمايند تا از انتقال عناصر سنگين به گوشت مرغ جلوگيري گردد.

ميرزاده در انتها آمادگي شركت متبوع خويش را جهت انجام آزمايشات و آناليزهاي مواد معدني و به خصوص عناصر سنگين به صورت رايگان جهت كمك به تامين امنيت غذايي جامعه اعلام نمود.