محصولات موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ، برند و شناسنامه دارند
محصولات موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ، برند و شناسنامه دارند

موسسه رازی: محصولات موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ، برند و شناسنامه دارند رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر لزوم اجرای مدیریت صحیح منابع انسانی و مالی در کشور از تشکیل شورای برند در این موسسه خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، دکتر مسعود هاشم زاده […]

موسسه رازی:

محصولات موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ، برند و شناسنامه دارند

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر لزوم اجرای مدیریت صحیح منابع انسانی و مالی در کشور از تشکیل شورای برند در این موسسه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، دکتر مسعود هاشم زاده افزود: ایجاد شورای اپیدمیولوژی و انفورماتیک برای جبران عقب ماندگی ها از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد.
رئیس موسسه رازی گفت: در حال حاضر در این خصوص ضعیف هستیم و این امر سبب شده با وجود امکانات مناسب، بهره وری مناسبی را در این خصوص نداشته باشیم.
هاشم زاده در جلسه ای که با اعضای هیئت علمی و محققان این موسسه برگزار شد، ضمن اشاره به تغییر رویکرد تحقیقاتی موسسه رازی اظهار کرد: بحث تولید فرآورده های پزشکی و بیوتکنولوژی، بهبود فرآورده های موجود و تولید فرآورده های جدید یکی از ۳ رویکرد اصلی تحقیقاتی جدید در این موسسه محسوب می شود.
وی افزود: شناسایی نیاز سازمان های اجرایی و تامین این نیازها با استفاده از پژوهش، علم و دانش روز در موسسه رازی بخش دوم این دیدگاه بوده که لازم است این رویکرد هرچه زودتر اجرایی و عملیاتی شود.
رییس موسسه رازی بزرگترین مشکل کشور را مدیریت نادرست منابع انسانی و منابع علمی دانست و گفت : این ضعف بزرگی است که سبب می شود با وجود منابع زیاد، بهره وری کافی را در این حوزه شاهد نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری و همفکری می توانیم مدیریت بهره وری را به بهترین شکل ممکن شاهد باشیم و از منابع علمی و انسانی موجود در جهت اجرایی شدن مدیریت علمی استفاده کنیم.
هاشم زاده با تاکید بر لزوم مساعدت مجموعه موسسه رازی در این حوزه اضافه کرد: باید ساختاری پر انرژی و پرکار ایجاد کنیم تا هرچه بیشتر در جهت حل مشکلات قدم برداریم.
وی در ادامه به تغییر نگرش در ساختار انتخاب مدیران اشاره کرد و گفت : از همکاران و اعضای هیئت علمی این موسسه می خواهیم مشارکت لازم را در خصوص انتخاب مدیران داشته باشند.

تهیه شناسنامه برای تمامی تجهیزات و تاسیسات موسسه رازی

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی هم با اشاره به اینکه در حال حاضر هر محصولی که در موسسه تولید می شود، علاوه بر شناسنامه دار بودن آن فرآورده، تمامی تجهیزاتی که برای تولید آن محصول استفاده می شود نیز دارای شناسنامه هستند، گفت: در این شناسنامه برند کالا، مبدا خرید، کاربرد آن، سرگذشت آن از ابتدا تاکنون، تعمیراتی که بر روی آن انجام شده، زمان کالیبراسیون و وضعیت محصول در زمان، مشخص می شود.
بنابر گزارش روابط عمومی موسسه رازی، مهرداد راسخی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون “هرعمل یک دستور العمل” را به عنوان هدف، در دستور کار قرار داده ایم، اظهار کرد: در این باره عملی در موسسه رازی انجام نمی شود، مگر قبل از انجام آن، دستور العملی تهیه شده باشد و به عبارتی تمامی اقداماتی که در موسسه رازی انجام می شود دارای یک دستورالعمل استاندارد مکتوب تحت عنوان SOP است.
وی با بیان اینکه این SOP ها در ساختاری به نام گروه مستندات، تحت کنترل قرار گرفته و شماره مشخصی برای آن در نظر گرفته می شود، افزود: می توانیم ادعا کنیم که تمامی محصولات موسسه برای همه مراحل تولید و تضمین کیفیت، دارای دستورالعمل های استاندارد مکتوبی است که با همکاری صاحبنظران حوزه تهیه شده است.
معاون تضمین کیفیت موسسه رازی با تاکید بر اینکه با این کار به صورت ضمانت شده ای کیفیت محصولات موسسه تضمین می شود، خاطرنشان کرد : تهیه شناسنامه تجهیزات موسسه از دیگر اقدامات مهمی است که در همین راستا انجام شده و در حال حاضر هر محصولی که در موسسه تولید می شود، علاوه بر شناسنامه دار بودن آن فرآورده، همه تجهیزات و تاسیساتی که برای تولید محصولات به کار گرفته می شود نیز دارای شناسنامه است.
وی ادامه داد : در این شناسنامه علاوه بر اینکه برند کالا به طور واضحی مشخص شده است، مبدا خرید، کاربرد آن، سرگذشت آن از ابتدا تاکنون، تعمیراتی که بر روی آن انجام شده، زمان کالیبراسیون و وضعیت محصول در زمان، مشخص می شود.
راسخی تاکید کرد : شناسنامه تجهیزات موسسه رازی اقدام بزرگی بود که برای ضمانت کردن کیفیت محصولات این موسسه ناگزیر به اجرای آن برای محصولات تولید شده بودیم.
وی بیان کرد: این شناسنامه هم اکنون به طور ۱۰۰ درصد برای تمامی تجهیزات موسسه انجام شده اما برای تاسیسات، درصدی از اجرای این شناسنامه باقی مانده که ظرف سال جاری، آن نیز تکمیل خواهد شد.