موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مرجع تولید واکسن است
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مرجع تولید واکسن است

رئیس موسسه رازی: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مرجع تولید واکسن است رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید واکسن را موضوع پیچیده ای دانست و گفت : نمی توان به راحتی ادعای ساخت آن را داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر مسعود […]

رئیس موسسه رازی:

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مرجع تولید واکسن است

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید واکسن را موضوع پیچیده ای دانست و گفت : نمی توان به راحتی ادعای ساخت آن را داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر مسعود هاشم زاده با اشاره به خطرهایی که وقوع بیماری های مختلف و نوپدید کشور را تهدید می کند، اظهار کرد: این بیماری ها بسیار خطرناک بوده و در صورتی در کشور ورود و شیوع پیدا کنند و در مقابل آنها مقاومت نکنیم ، فاجعه انسانی رخ می دهد.
هاشم زاده تصریح کرد : واکسن سازی امر کوچکی نیست که در هر دانشگاه ، مرکز پژوهشی یا مرکز علمی بتوان آن را ساخت بلکه تولید واکسن بسیار پیچیده است و نمی توان به راحتی ادعای ساخت آن را داشت.
وی تصریح کرد : غیر از موسسه رازی ، مرجعی در کشور برای تولید واکسن نیست.
هاشم زاده گفت : فعالیت موسسه رازی از سال های دور تاکنون سبب تولید واکسن های مهم انسانی و دامی و در نتیجه کنترل، کاهش و ریشه کنی بیماری های خطرناک شده و کشور را بیمه کرده است.
وی در این حال تاکید کرد : در برابر تهدیدهای جدید باید خود را مجهز کنیم و برای مقابله و رویارویی با بیماری های غیرعفونی و انواع سرطان ها آماده باشیم.