کشف ژن های کنترل کننده و افزایش دهنده همزمان ویتامین E در ذرت
کشف ژن های کنترل کننده و افزایش دهنده همزمان ویتامین E در ذرت

دانشمندان امریکایی مطرح کردند: کشف ژن های کنترل کننده و افزایش دهنده همزمان ویتامین E در ذرت مطالعات ژنومی در ایالات متحده حاکی از آن است که ذرت، حاوی ژن هایی است که مقدار ویتامین E را در گیاه کنترل می کند. همچنین نظریه هایی مبنی بر افزایش همزمان ویتامین E در ذرت از سوی […]

دانشمندان امریکایی مطرح کردند:

کشف ژن های کنترل کننده و افزایش دهنده همزمان ویتامین E در ذرت

مطالعات ژنومی در ایالات متحده حاکی از آن است که ذرت، حاوی ژن هایی است که مقدار ویتامین E را در گیاه کنترل می کند. همچنین نظریه هایی مبنی بر افزایش همزمان ویتامین E در ذرت از سوی دانشمندان امریکایی مطرح شده است.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، به نقل از سایت ساینس دیلی (Science Daily)، این تحقیقات ۱۴ ژن را در سراسر ژنوم گیاه ذرت تشخیص داد که در سنتز ویتامین E دخیل بودند.

کدگذاری پروتئین های کشف شده

بر پایه این گزارش، اخیرا ۶ ژن برای کدگذاری پروتئین ها کشف شده است که به گروهی از ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام توکوچرومانول، که به طور کلی به عنوان ویتامین E شناخته می شوند، کمک می کند.

این مطالعه توسط دانشمندان دانشگاه کرنل و همکاران شان از دیگر موسسات انجام و در مجله پلنت سل (Plant Cell) منتشر شده است.

به گفته کریستین دیپنبروک، یک فارغ التحصیل در آزماشگاه گور و نخستین نویسنده این مقاله در ساینس دیلی، در میان پرورش دهندگانی که برای افزایش ویتامین A در ذرت فعالیت دارند، نظریه هایی مبنی بر افزایش همزمان ویتامین E در ذرت وجود دارد.

از لحاظ زیست شیمیایی، آنها ترکیبات مرتبط و توکوچرومانون ها برای بقای دانه ضروری هستند که از فاسد شدن روغن های دانه در زمان نگهداری دانه، جوانه زنی و رشد گیاهان جلوگیری می کند.

گفتنی است؛ این یافته ها ممکن است منجر به بهبود وضعیت تغذیه ای در ذرت شوند.