تولیدکنندگان تخم مرغ خواهان افزایش قیمت این محصول شدند
تولیدکنندگان تخم مرغ خواهان افزایش قیمت این محصول شدند

در پی گران شدن خوراک طیور در آلمان؛ تولیدکنندگان تخم مرغ خواهان افزایش قیمت این محصول شدند در پی گران شدن خوراک به دلیل خشکسالی فراگیر در کشورهای اروپایی، تولیدکنندگان تخم مرغ در آلمان خواستار افزایش قیمت این محصول شدند. به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از poultryworld، […]

در پی گران شدن خوراک طیور در آلمان؛

تولیدکنندگان تخم مرغ خواهان افزایش قیمت این محصول شدند

در پی گران شدن خوراک به دلیل خشکسالی فراگیر در کشورهای اروپایی، تولیدکنندگان تخم مرغ در آلمان خواستار افزایش قیمت این محصول شدند.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از poultryworld، با کاهش ۲۵ درصدی تولید گندم در آلمان نسبت به سال گذشته، قیمت خوراک طیور در این کشور افزایش یافته است.

بنا بر اعلام انجمن طیور آلمان، افزایش قابل توجه قیمت خوراک حیوانات در هفته های گذشته، پرورش دهندگان طیور این کشور را با مشکلات بزرگی مواجه کرده است.

قیمت گندم، به عنوان بخش اصلی تشکیل دهنده خوراک طیور، نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

انجمن طیور آلمان از خرده فروشی های این کشور درخواست کرده تا قیمت های خرید را افزایش دهند و مصرف کنندگان باید هزینه بیشتری برای تهیه گوشت مرغ و بوقلمون بپردازند.

آلمان به طور سنتی با داشتن فروشگاه های بزرگ تخفیف دار، قیمت های بسیار پایین به دلیل قدرتش در بازار خرده فروشی ارائه می دهد.

به گزارش رویترز، تحلیلگران محصولات کشاورزی، به دلیل خشکسالی، کاهش تولید غلات در شمال اروپا را پیش بینی و شرایط کنونی را فاجعه بار توصیف می کنند.

بنا بر این گزارش، فرانسه با ۲٫۶ میلیون تنی کاهش تولید گندم نسبت به سال گذشته است، در حالی که سوئد نیز در تولید این محصول ۴۰ درصد سقوط کرده است.

در این میان پیش بینی می شود بریتانیا نیز کمترین میزان تولید گندم در ۵ سال گذشته را داشته باشد.