15 مبتلا و 4 فوتي؛ آخرين وضعيت تب كريمه‌كنگو در كشور
15 مبتلا و 4 فوتي؛ آخرين وضعيت تب كريمه‌كنگو در كشور

معاون مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي آخرين آمار و وضعيت بيماري تب كريمه كنگو در كشور را اعلام كرد . به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل از ايسنا، دكتر محمود نبوي از مردم خواست هنگام خريد گوشت به مهر تأييد دامپزشكي روي كشتارها دقت كرده و ۲۴ […]

معاون مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي آخرين آمار و وضعيت بيماري تب كريمه كنگو در كشور را اعلام كرد .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل از ايسنا، دكتر محمود نبوي از مردم خواست هنگام خريد گوشت به مهر تأييد دامپزشكي روي كشتارها دقت كرده و ۲۴ ساعت گوشت نذري را در يخچال نگهداري كنند.

وي در رابطه با آخرين وضعيت ويروس تب كريمه كنگو در كشور گفت: امسال 15 نفر به اين بيماري مبتلا شده‌اند و 4 مورد فوتي در استان‌هاي مازندران، كرمان، كرمانشاه و خراسان رضوي گزارش شده است.

به گفته نبوي، اين آمار با ميزان ابتلاي افراد در مدت مشابه در سال گذشته تفاوت چنداني نكرده چرا كه سال گذشته 39 مورد ابتلا و 6 مورد فوتي داشته‌ايم.

معاون مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت در مورد اقدامات انجام شده در اين زمينه گفت: سالي دو بار در مناطقي كه حساس‌تر هستند آغل دام‌ها از طريق سازمان دامپزشكي سمپاشي مي‌شوند و همين طور سعي شده است از واردات دام به كشور كه عمدتا از مرزهاي شرقي كشور صورت مي‌گيرد، جلوگيري شود.

نبوي در ادامه با بيان اينكه 8 كشتارگاه صنعتي نيز درمحدوده استان سيستان و بلوچستان احداث شده تا انتقال اين بيماري كمتر باشد، گفت: همچنين به افرادي كه در كشتارگاه‌ها كار مي‌كنند تاكيد شده است كه با وسايل حفاظتي مانند ماسك، دستكش و چكمه استفاده كنند و كشتار را به مدت 24 ساعت در يخچال و در دماي هشت تا چهار درجه نگهداري كنند.

وي افزود: البته شش ساعت نگهداري كشتاردر يخچال كافي است اما طي اين 24 ساعت علاوه بر ويروس كريمه كنگو ساير آلودگي‌ها هم از بين مي‌رود.

نبوي با بيان اينكه عامل انتقال بيماري تب كريمه كنگو كنه‌ها هستند كه ويروس آن به مدت 1 تا 2 هفته در بدن دام باقي مي‌ماند، به مردم توصيه كرد از كشتاري كه مورد تاييد سازمان دامپزشكي است، استفاده كنند يا دام خود را از مياديني كه دامپزشكي آنها را تاييد مي‌كند، تهيه نمايند.