نخستین زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در زنجان افتتاح شد
نخستین زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در زنجان افتتاح شد

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛ نخستین زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در زنجان افتتاح شد اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور با حضور مرتضی رضایی، معاون تولیدات امور دامی وزارت جهاد کشاورزی در زنجان افتتاح شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از وزارت جهاد، فارم ۲ پروژه […]

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

نخستین زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در زنجان افتتاح شد

اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور با حضور مرتضی رضایی، معاون تولیدات امور دامی وزارت جهاد کشاورزی در زنجان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از وزارت جهاد، فارم ۲ پروژه پرورش بوقلمون مادر شرکت تعاونی صنعت یکپارچه بوقلمون شمال غرب کشور (هندوشکا)، اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون در کشور به مساحت ۳.۵ هکتار و ظرفیت سالانه ۵ هزار و ۴۵۰ قطعه در شهرستان زنجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح فارم ۲ این پروژه، استان زنجان سهم ۴۰ درصدی در تامین جوجه یک روزه بوقلمون کشور خواهد داشت.

همچنین با افتتاح فارم ۲ پروژه پرورش بوقلمون مادر، سالانه در مجموع ۲ میلیون تخم مرغ نطفه دار و یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه بوقلمون در استان زنجان تولید می‌شود.

برای احداث و راه‌اندازی فارم ۲ پروژه مذکور ۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و با افتتاح آن برای ۱۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

گفتنی است؛ در سال گذشته استان زنجان با تامین ۲۶ درصد نیاز کشور در فارم یک این پروژه، رتبه نخست را در تولید و تامین جوجه یک روزه بوقلمون کشور به خود اختصاص داد.