مزارع دیجیتالی، توجه پرورش دهندگان را به خود جلب کرد
مزارع دیجیتالی، توجه پرورش دهندگان را به خود جلب کرد

EuroTier، بزرگترین نمایشگاه صنعت دام و طیور دنیا؛ مزارع دیجیتالی، توجه پرورش دهندگان را به خود جلب کرد EuroTier، نمایشگاه بین المللی پیشرو در زمینه نوآوری و استراتژی های تولید محصولات حیوانی، از ۱۳ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸، در شهر هانوفر آلمان برگزار شد. به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) […]

EuroTier، بزرگترین نمایشگاه صنعت دام و طیور دنیا؛

مزارع دیجیتالی، توجه پرورش دهندگان را به خود جلب کرد

EuroTier، نمایشگاه بین المللی پیشرو در زمینه نوآوری و استراتژی های تولید محصولات حیوانی، از ۱۳ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸، در شهر هانوفر آلمان برگزار شد.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از وب سایت Eurotier، ۲۵۹۷ شرکت کننده از ۶۳ کشور در نمایشگاه بین المللی   EuroTier 2018 ایده ها و نوآوری هایشان را در بخش کشاورزی به سرتاسر جهان معرفی کردند.

در این نمایشگاه راه حل های دیجیتالی بر پایه الکترونیک، تکنولوژی سیستم های کنترل، مدیریت داده ها و نوآوری ها در بخش های نگهداری دام، تغذیه، کشاورزی، ژنتیک و پرورش و به کارگیری راهکارهای جدید برای تولید موثر و رفاه حیوانات ارائه شد.

همچنین ۱۵۵ هزار بازدیدکننده از بیش از ۱۳۰ کشور در این نمایشگاه بین المللی حضور یافتند که تعداد بازدیدکنندگان بین المللی براساس آمار به دست آمده، ۴۶،۵۰۰ نفر بود.

نتایج به دست آمده از تعداد شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان از EuroTier نشان می دهد، EuroTier، نمایشگاهی پیش رو برای تولیدکنندگان و کارشناسان بخش کشاورزی در اروپا و دیگر قاره هاست.

 

 

افزایش قابل توجه بازدیدکنندگان غیراروپایی

آمار نشان دهنده حضور ۳۰ درصدی بازدیدکنندگان بین المللی از این نمایشگاه است. بیشترین بازدیدکنندگان EuroTier از کشورهای هلند، چین، روسیه، لهستان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، اوکراین، فرانسه، ترکیه، بلژیک و دانمارک بودند.

این در حالی است که تعداد بازدیدکنندگان خارج از قاره اروپا به طور قابل توجهی افزایش یافته است. براساس آمار، تعداد بازدیدکنندگان شمال و جنوب امریکا، همچنین خاورمیانه و خاور دور در این دوره نسبت به دوره های قبل بیشتر شده است.

کشاورزان آلمانی، به ویژه آنهایی که در مناطق شناخته شده دامداری این کشور فعالیت دارند، مایل به سرمایه گذاری در بخش های مختلف هستند. در واقع EuroTier به محل ملاقات و برنامه ریزی سرمایه گذاری این افراد تبدیل شده است. آنها به تصمیم های روشن سیاسی نیاز دارند تا چارچوب قابل اطمینانی برای سرمایه گذاری های آینده داشته باشند.

بازدیدکنندگان EuroTier تولیدکنندگان حرفه ای حیوانات در همه بخش ها هستند. براساس آمار، حدود ۶۵ درصد از بازدیدکنندگان به دنبال راهکارهایی برای پرورش انواع گاو و تولید لبنیات و گوشت متمرکز بودند، ۳۹ درصد از بخش های مربوط به گوشت خوک و ۳۲ درصد نیز از بخش های مربوط به طیور بازدید کردند.

 

ارائه نوآوری های دیجیتالی برای افزایش بهره وری و ارتقای مدیریت مزارع

بخش ویژه EuroTier 2018، «پرورش دیجیتالی حیوانات» بود که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد. ارائه راهکارهای دیجیتالی جدید برای افزایش بهره وری و ارتقای قابل توجه مدیریت مزارع و همچنین تامین سلامت حیوانات و ایجاد شفافیت در زنجیره تولید، از ویژگی های این بخش بود.

برنامه تکنیکال EuroTier، توسط انجمن کشاورزی آلمان (DLG) و با همکاری شرکایش در بخش های صنعت، مهندسی، علم و مشاوره سازماندهی شد.

بیش از ۲۰۰ رویداد در حاشیه نمایشگاه شامل بخش های ویژه، کنفرانس ها و اجتماعات علمی با تمرکز بر دیدگاه ها و مفاهیم مربوط به سلامت حیوانات برگزار شد. کنگره دامپزشکان انجمن فدرال آلمان (bpt) نیز در حاشیه نمایشگاه EuroTier 2018 برگزار شد که فرصت های بیشتری برای تبادل دانش میان بخش های مختلف صنعت فراهم آورد.

 

۷۵۰ شرکت کننده در بخش خوراک نمایشگاه EuroTier 2018

در بخش خوراک و محصولات بهداشتی حیوانات، حدود ۷۵۰ شرکت کننده حضور یافتند که این تعداد به ویژه در سال جاری قابل توجه است. خشکسالی های اخیر در بسیاری از کشورهای اروپایی و کاهش تولید محصولات کشاورزی نشان می دهد که تولیدکنندگان به دنبال منابع تغذیه جدید از مناطق دیگر هستند که فرمول های جایگزین تولید خوراک را ارائه می دهند.

EuroTier 2018، نوآوری ها و مفاهیم عملی را در بخش های مختلف صنعت مانند تولید لبنیات، گوشت انواع دام و طیور ارائه می دهد. این راهکارها بسیار با نیاز مصرف کنندگان این بخش ها مطابقت دارد.

همچنین بخش دیگری با نام Energy Decentral در EuroTier برگزار شد که توانست خود را به عنوان بخشی پیشرو در زمینه انرژی های زیستی و غیرمتمرکز معرفی کند. این بخش نه تنها به دلیل گستردگی محصولات ارائه شده توسط شرکت کنندگان، بلکه به دلیل ارائه برنامه های تکنیکال مورد توجه قرار گرفت.

کنوانسیون BIOGAS که توسط انجمن بیوگاز آلمان برگزار شد، کنفرانس جدیدی «آینده انرژی بیولوژیکی اروپا» که توسط سازمان بیو انرژی اروپا برگزار شد و همچنین نشست ها و گفت و گوها بخش های مختلف Energy Decentral را تشکیل دادند.

 

ضرورت کشاورزی پایدار در نسل های آینده در «روز کشاورزان جوان»

«روز کشاورزان جوان» نام بخشی است که هر ساله در EuroTier برگزار می شود. این بخش که کشاورزان جوان و دانش آموزان را از سرتاسر اروپا به خود جذب می کند، EuroTier را یک نمایشگاه آینده نگر در بخش کشاورزی نشان می دهد.

شبکه سازی، برنامه ریزی حرفه ای و بحث های مربوط به کشاورزی پایدار در نسل های آینده، مواردی است که در این بخش از نمایشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

گفتنی است؛ نمایشگاه بعدی EuroTier، همچنین EnergyDecentral، از ۱۷ تا ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ در هانوفر آلمان برگزار خواهد شد.

 

اهدای جوایز معتبر EuroTier به نوآوران نمایشگاه

جایزه نوآوری EuroTier

«جایزه نوآوری EuroTier »، یکی از جوایز مهم بین المللی، با تاکید بر استفاده از تکنولوژی انرژی مدرن، به شمار می رود. در این بخش یک مدال طلا و ۲۵ مدال نقره به برندگان اهدا می شود.

تمام شرکت های حاضر در نمایشگاه می توانند با ثبت نوآوری هایشان در بخش جوایز، که به طور جدی توسط یک کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد، حضور یابند. تصمیم گیری درباره حضور یک نوآوری در بخش جوایز توسط یک رای گیری ساده انجام می شود. همچنین جوایز در مراسمی در آستانه برگزاری EuroTier  اهدا می شود.

گفتنی است؛ محصولات برنده شده در بخش نوآوری پیش از این در هیچ نمایشگاه بزرگ تجاری و بین المللی به نمایشگاه درنیامده و برنده جایزه ای نشده اند.

 

کمیسیون نوآوری

کمیسیون نوآوری EuroTier، پنلی از دانشمندان، محققان و متخصصان مستقل صنعت است. همچنین  کشاورزان آینده نگر نیز از سال ۲۰۰۳ برای انعکاس دیدگاه ها و نیازهای بخش کشاورزی در این کمیسیون حضور دارند.

حضور این اعضا در کمیسیون نشان می دهد که تصمیمات بر پایه تخصص و دانش گرفته می شود. تمام نوآوری های ثبت شده در تاریخ مقرر در EuroTier، برای دریافت نشان طلا یا نقره مورد بررسی قرار می گیرند.

 

مدال طلای « جایزه نوآوری EuroTier »

مدال طلای « جایزه نوآوری EuroTier » به محصولی تعلق می گیرد که مفهومی جدید ارائه دهد و به طور کاربردی تغییر ایجاد کند. همچنین در فرآیند کنونی صنعت در بخش های مختلف بهبود و ارتقای قابل توجهی را ایجاد کند.

برای دریافت مدال طلا، نوآوری در بخش های ایجاد ارتباط در سطح مزرعه، سودآوری، رفاه حیوانات، محیط زیست و استفاده از انرژی و همچنین نیروی کار و تامین امنیت و بهداشت از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدال طلای « جایزه نوآوری EuroTier »، به شرکت آلمانی Meier Brakenberg GmbH & CO.KG برای ساخت محصول «دستگاه مکش سریع» تعلق گرفت.

بهداشت تغذیه برای سلامتی و عملکرد حیوانات بسیار حائز اهمیت است. این محصول توجه به باقیمانده های خوراک دارد و برای جمع آوری آنها منحصر به فرد است.

در گذشته، باقیمانده های خوراک با استفاده از سطل و بیل جمع آوری می شد. تخلیه دستی باقیمانده ها، نه تنها اشتباه است، بلکه در برخی موارد ریسک گسترش آلودگی را افزایش می دهد.

با استفاده از این دستگاه مکش، که به سادگی به یک تمیزکننده با فشار بالا متصل است، می توان بقایای خوراک خشک یا خیس را در مدت زمانی بسیار کوتاه جمع آوری کرد. پس از تخلیه باقیمانده ها، با استفاده از اسپری شستشو محفظه آن به راحتی تمیز می شود.

استفاده از این دستگاه، بهداشت واحد پرورش را با جمع آوری باقیمانده خوراک و تازه تر ماندن خوراک جدید، تضمین می کند.

 

مدال نقره « جایزه نوآوری EuroTier »

مدال نقره « جایزه نوآوری EuroTier » به آن دسته از نوآوری هایی تعلق می گیرد که به طور قابل توجهی به بهبود فرآیند و عملکرد در بخش موردنظر اثرگذار باشد.

گفتنی است؛ تمام مواردی که در بخش دریافت مدال طلا باید مورد توجه قرار بگیرند، در فهرست دریافت مدال نقره نیستند.

در این بخش توجه به ایجاد ارتباط در سطح مزرعه، توجه به حجم و کیفیت کار و همچنین ارتقای سطح امنیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مدال نقره این بخش به ۲۵ شرکت حاضر در نمایشگاه تعلق یافت.

گفتنی است؛ مدال های نقره EuroTier، به شرکت هایی از کشورهای کرواسی، آلمان، فرانسه، اتریش، هلند، بلژیک، سوئد و ایرلند اهدا شد.

 

جایزه رفاه حیوانات

امسال برای اولین بار در EuroTier ، علاوه بر مدال های طلا و نقره، دو جایزه به محصولاتی که به طور ویژه به بهبود رفاه حیوانات کمک کردند، اختصاص یافت.

«جایزه رفاه حیوانات» توسط انجمن متخصصان دامپزشکی (bpt) و انجمن کشاورزی آلمان (DLG) اهدا می شود.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب برنده در این بخش شامل ارائه نوآوری در بخش های مربوط به رفاه و سلامت حیوانات است.

برندگان این بخش عبارتند از؛

– MS Korund from Schippers GmbH, Kerken-Nieukerk, Germany

– CBS-System dsp-Agrosoft GmbH, Ketzin/Havel, Germany