ایجاد ۳۰ هزار شغل جدید با حمایت دولت و کاهش واردات مرغ ارزان قیمت
ایجاد ۳۰ هزار شغل جدید با حمایت دولت و کاهش واردات مرغ ارزان قیمت

انجمن طیور آفریقای جنوبی اعلام کرد؛ ایجاد ۳۰ هزار شغل جدید با حمایت دولت و کاهش واردات مرغ ارزان قیمت انجمن طیور آفریقای جنوبی اعلام کرد که با حمایت های دولتی و کاهش واردات، این صنعت می تواند ۳۰ هزار شغل جدید ایجاد کند. به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) […]

انجمن طیور آفریقای جنوبی اعلام کرد؛

ایجاد ۳۰ هزار شغل جدید با حمایت دولت و کاهش واردات مرغ ارزان قیمت

انجمن طیور آفریقای جنوبی اعلام کرد که با حمایت های دولتی و کاهش واردات، این صنعت می تواند ۳۰ هزار شغل جدید ایجاد کند.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از Thepoultrysite، انجمن طیور آفریقای جنوبی اعلام کرد اگر دولت واردات مرغ ارزان قیمت را کاهش دهد، ۳۰ هزار شغل به سرعت در این بخش ایجاد خواهد شد.

در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند. گرچه صنعت طیور آفریقای جنوبی در سال های گذشته، صدها فرصت شغلی ایجاد کرده است اما همواره موضوع واردات جوجه های ارزان قیمت به ویژه از اتحادیه اروپا و برزیل مورد انتقاد بوده است. برزیل بزرگترین صادر کننده طیور است.

صنایع و اتحادیه های داخلی آفریقای جنوبی معتقدند، اتحادیه اروپا و برزیل، گوشت مرغ را ارزانتر از تولید داخلی به فروش می رسانند و خواستار مداخله دولت شدند. این در حالی است که اتحادیه اروپا و تولیدکنندگان در آمریکای جنوبی اعلام کرده اند که کشاورزان شان نسبت به همتایان خود در آفریقای جنوبی رقابتی تر عمل می کنند. انجمن طیور آفریقای جنوبی، خواستار افزایش تعرفه های واردات شده است.

ایزاک برتنباچ، مدیر کل انجمن طیور افریقای جنوبی در این باره گفت: «بزرگترین چالش پیش روی صنعت جوجه کشی در پایان سال ۲۰۱۸، تأثیر دامپینگ در این بخش بوده است.»

وی افزود: «برای نمونه، تولیدکنندگان طیور در برزیل، انگیزه های مالی برای صادرات دارند و نگرانی های بسیاری در مورد ردیابی برخی واردات خاص که در آفریقای جنوبی دوباره بسته بندی می شود با توجه به اینکه برخی از واردکنندگان الزام قانونی را رعایت نمی کنند، وجود دارد. صنعت طیور با توجه به زنجیره ارزش یک صنعت به شدت رقابتی در جهان به شمار می رود.»