دامپزشکی مشمول قانون تاسیس مطب در اماکن مسکونی شود
دامپزشکی مشمول قانون تاسیس مطب در اماکن مسکونی شود

رییس نظام دامپزشکی استان تهران در دیدار با رییس فراکسیون محیط زیست: دامپزشکی مشمول قانون تاسیس مطب در اماکن مسکونی شود رییس نظام دامپزشکی استان تهران در دیدار با رییس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار شد، دامپزشکی مشمول قانون تاسیس مطب در اماکن مسکونی شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از […]

رییس نظام دامپزشکی استان تهران در دیدار با رییس فراکسیون محیط زیست:

دامپزشکی مشمول قانون تاسیس مطب در اماکن مسکونی شود

رییس نظام دامپزشکی استان تهران در دیدار با رییس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار شد، دامپزشکی مشمول قانون تاسیس مطب در اماکن مسکونی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، رییس نظام دامپزشکی استان تهران به همراه جمعی از مدیران صبح دیروز با محمدرضا تابش، نماینده مجلس دیدار کردند.

در این دیدار، رامین سلامتی، رییس نظام دامپزشکی استان تهران با اشاره به قوانینی که نشان می دهد شمول دامپزشکی جزو حرف پزشکی است، گفت: بیشتر قوانینی که برای پزشکان به تصویب رسیده، دامپزشکی را نیز شامل می‌شود و این رشته جدا از گروه پزشکی نیست.

وی ادامه داد: با این وجود در خصوص افتتاح مطب دامپزشکی در اماکن مسکونی، شهرداری‌های مناطق مختلف کلان شهر تهران به‌صورت سلیقه ای عمل می کنند و دامپزشکی را خارج از حرفه پزشکی در نظر می گیرند.»

سلامتی تصریح کرد: با توجه به گسترش پرورش دام‌ کوچک در کشور، به منظور ارائه خدمات بهداشتی و دسترسی آسان این خدمات به صاحبان این دام ها، همکاران دامپزشک با هزینه‌ خود مطب‌ تاسیس می کنند و خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: باتوجه به قانون بلامانع بودن افتتاح مطب پزشکان و حرفه های پزشکی در اماکن مسکونی، خواسته ما این است که دامپزشکی نیز جزو حرف پزشکی دیده شود و مشمول این قانون قرار گیرد.»

همچنین، محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان و رییس فراکسیون محیط زیست با اشاره به تغییر سبک زندگی جامعه گفت: مدتی است که نگهداری حیوانات خانگی در جامعه رواج پیدا کرده است. با توجه به این موضوع که ما در جامعه قانون حمایت از حقوق حیوانات را در دستور کار داریم، ارائه خدمات بهداشتی به حیوانات خانگی نیز حائز اهمیت است.

تابش با تاکید بر این موضوع که باید واقعیت‌ها و تغییر سبک زندگی را پذیرفت، تصریح کرد: با توجه به بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان باید کاری کرد که خدمات بهداشتی به بهترین صورت ارائه شود. همچنین باید تلاش کرد مردم هر چه راحت‌تر و مطلوب‌تر بتوانند به خدمات بهداشتی در این خصوص دسترسی داشته باشند.

در پایان نماینده مردم اردکان  بر ارائه راهکارهای قانونی در این خصوص تاکید و قرار شد از طریق مدیرکل تدوین قوانین مجلس پیگیر این موضوع شود.