شايعات بي اساسند؛ نمايشگاه تبريز با قدرت برگزار خواهد شد
شايعات بي اساسند؛ نمايشگاه تبريز با قدرت برگزار خواهد شد

مجري برگزاري سيزدهمين نمايشگاه دام و طيور تبريز اعلام داشت: نمايشگاه دام و طيور تبريز طبق برنامه تعيين شده برگزار خواهد شد و شايعات در مورد لغو و يا تغيير تاريخ آن بي اساسند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران (اگنا)، حبيب رهبر صفا مجري نمايشگاه دام و طيور تبريز در پي گسترش شايعات […]

مجري برگزاري سيزدهمين نمايشگاه دام و طيور تبريز اعلام داشت: نمايشگاه دام و طيور تبريز طبق برنامه تعيين شده برگزار خواهد شد و شايعات در مورد لغو و يا تغيير تاريخ آن بي اساسند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران (اگنا)، حبيب رهبر صفا مجري نمايشگاه دام و طيور تبريز در پي گسترش شايعات لغو نمايشگاه به علت شيوع آنفولانزا در فضاي مجازي به گفت: متولي بررسي و اعلام نظر در زمينه آنفولانزا اداره كل دامپزشكي تبريز است كه اين اداره كل هم حمايت قاطع خود را از برگزاري نمايشگاه در وقت مقرر اعلام داشته اند.

وي افزود: اداره كل دامپزشكي در طول برگزاري نمايشگاه، اقدام به برگزاري كلاسهاي آموزشي و ورك شاپ در خصوص روشهاي پيشگيري از شيوع بيماري آنفولانزا خواهد نمود و اعتقاد دارد آموزش مستقيم مرغداران مي تواند كمك شاياني به پيشگيري از گسترش و شيوع اين بيماري نمايد

وي با ممتاز شمردن استان آذربايجان شرقي به عنوان قطب دامپروري كشور افزود: با توجه به اينكه دامپزشكي آذربايجان شرقي در تبريز مجهز به آزمايشگاه پي سي آر در منطقه شمالغرب كشور است و داراي قابليت آزمايش بيولوژي مولكولي در نمونه هاي تشخيصي در بيماريهاي دام وطيور رادارد بدينوسيله اميدواري و اطمينان بخشي در توليد صنعتي محصولات دامي را به ارمغان آورده است و موجب شده است كه اين منطقه به عنوان قطب دامپروري در سرعت تشخيص و كيفيت تشخيص و شناسائي و كنترل بيماري ها مركزي ممتاز شناخته شود.

رهبر صفا تصريح كرد: در ماههاي اخير علي رغم  مشاهده بيماري آنفلوانزا در ايالات متحده و تركيه بوديم شاهد برگزاري نمايشگاههاي در آن كشورها بوديم و اين درحالي است كه نگراني در آن كشور ها هم در مورد گسترش شيوع وجود دارد. بر اساس استاندارد هاي بين المللي خطر گسترش شيوع بيماري ها فقط نمايشگاه هايي كه دام زنده عرضه مي كنند را تهديد مي كند كه تبريز هم بدليل رعايت اين مساله هيچ مشكلي متوجه آن نيست.

رهبر صفا خاطر نشان كرد : از آنجائيكه فقط بخشي از نمايشگاه تبريز به طيور اختصاص دارد و زير شاخه هاي ديگر از قبيل خوراك ، تغذيه ، افزودني ها ، تجهيزات و تاسيسات و ماشين آلات پرورش دام وطيور ،  ژنتيك ، تلقيح مصنوعي و دستگاههاي جوجه كشي ، سالن هاي پرورش ، فضولات ، پساب ها و محيط زيست ، بهداشت دام و طيور ، لوازم و سيستم هاي توزيع تغذيه حيوانات ، وسايل شير دوشي و مواد ضد عفوني كننده ، دارو وواكسن هاي دامي در اين نمايشگاه حضور دارند، اين رويداد كمك شاياني به توسعه صنعت دام، طيور و آبزيان در منطقه شمال غرب كشور خواهد داشت.

بنا بر گزارش اگنا، شركت نمايشگاهي سان صفا سيزدهمين نمايشگاه بين المللي تبريز را از 30 تير تا 2 مرداد 1394 در مركز نمايشگاهي بين المللي تبريز و در فضايي بالغ بر 14 هزار متر مربع برگزار خواهد كرد.