سبد آلوده در هچری ها می تواند منبع آلودگی جوجه ها به سالمونلا باشد
سبد آلوده در هچری ها می تواند منبع آلودگی جوجه ها به سالمونلا باشد

براساس یک مطالعه؛ سبد آلوده در هچری ها می تواند منبع آلودگی جوجه ها به سالمونلا باشد سبدهای آلوده در هچری ها می توانند منبع سالمونلا باشند، اما خطر ابتلا با توجه به ارقامی که در مطالعه ای در مرکز پرورش طیور ایالات متحده امریکا به دست آمده، کمتر از حد انتظار بوده است. به […]

براساس یک مطالعه؛

سبد آلوده در هچری ها می تواند منبع آلودگی جوجه ها به سالمونلا باشد

سبدهای آلوده در هچری ها می توانند منبع سالمونلا باشند، اما خطر ابتلا با توجه به ارقامی که در مطالعه ای در مرکز پرورش طیور ایالات متحده امریکا به دست آمده، کمتر از حد انتظار بوده است.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از Thepoultrysite، کاترین مک کولو، دکترای دامپزشکی دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، هدف این مطالعه را تعیین دقیق محلی که پرورش دهندگان باید تمرکز بیشتری برای کنترل سالمونلا و پیشگیری از آلودگی جوجه ها با این پاتوژن داشته باشند، عنوان کرد.

وی گفت: «تمام تخم مرغ های نطفه دار به هچری فرستاده می شود تا جوجه ها از تخم خارج شوند. بنابراین هر اقدامی که منجر به کنترل بیماری ها در هچری شود، بیشترین اثرگذاری را بر تمام پروسه خواهد گذاشت.»

به گفته مک کولوو، با وجود اینکه عدد به دست آمده در این مطالعه ریسک کمتری نسبت به آنچه انتظار می رفت نشان داد، اما تمیز و ضد عفونی کردن در مراکز پرورش طیور نباید نادیده گرفته شود.

آنتی بیوتیک ها یکی از ابزارهایی بودند که برای پیشگیری از سالمونلا مورد استفاده قرار می گرفتند، اما از آنجایی که دیگر توسط هچری ها مورد استفاده قرار نمی گیرند، سایر اقدامات پیشگیری کننده بیماری ضروری است.