نوسان قيمت مرغ در گرو عرضه و تقاضا
نوسان قيمت مرغ در گرو عرضه و تقاضا

مدير عامل اتحاديه مرغداران بيان كرد: اعمال تغييرات در عرضه و تقاضا مي‌تواند در كاهش، افزايش و ثابت نگه داشتن قيمت‌ها موثر باشد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل از باشگاه خبرنگاران، حميد فاضلي مدير عامل اتحاديه مرغداران كشور در خصوص در خواست افزايش قيمت مرغ با توجه به افزايش ۲۰ درصدي […]

مدير عامل اتحاديه مرغداران بيان كرد: اعمال تغييرات در عرضه و تقاضا مي‌تواند در كاهش، افزايش و ثابت نگه داشتن قيمت‌ها موثر باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل از باشگاه خبرنگاران، حميد فاضلي مدير عامل اتحاديه مرغداران كشور در خصوص در خواست افزايش قيمت مرغ با توجه به افزايش ۲۰ درصدي هزينه‌هاي كارگر و انرژي بيان كرد: عرضه و تقاضا تعيين كننده قيمت بازار است و اعمال قيمت‌هاي دستوري دولت و سازمان حمايت از توليد كننده نمي‌تواند خط‌مشي ايجاد كند زيرا بايد قدرت خريد مردم در نظر گرفته شود.

وي افزود: اعمال تغييرات در عرضه و تقاضا مي‌تواند در كاهش و افزايش و ثابت نگه داشتن قيمت‌ها موثر باشد.

فاضلي در خصوص پيامد تداوم روند نزولي قيمت‌ها بيان كرد: در حال حاضر قيمت تمام شده توليد با استانداردهاي جهاني همخواني ندارد و از طرفي پرداخت مشوق‌هاي صادراتي دولت و برنامه‌ريزي اساسي در توليد مي‌تواند در اصلاح قيمت‌ها تا حدود موثر واقع شود.

مدير عامل اتحاديه در پايان تصريح كرد: شيوع آنفولانزاي طيور در مصرف و بازار تاثير به سزايي داشته است تا جايي كه توايد كنندگان با انتشار اين خبر بازارهاي خارجي خود را از دست داده‌اند.

شايان به ذكر است سازمان دامپزشكي قرار است اين هفته را به صورت رسمي هفته‌ي بدون آنفولانزاي طيور براي كشور ايران اعلام كند كه به سبب آن با برنامه اصولي در ميان مدت و دراز مدت روند بازار را بهتر خواهد كرد.