بازار تخم مرغ صادراتي تركمنستان و تاجيكستان از دست رفت
بازار تخم مرغ صادراتي تركمنستان و تاجيكستان از دست رفت

دبيركل كانون سراسري مرغ تخم‌گذار ايران آخرين وضعيت صادرات تخم‌مرغ به كشورهاي مختلف را تشريح كرد و گفت: روند صادرات به عراق بسيار كند و به افغانستان همچنان ممنوع است. به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل از مهر، سيد فرزاد طلاكش با بيان اينكه تاكنون ممنوعيت صادرات تخم‌مرغ به افغانستان برطرف نشده […]

دبيركل كانون سراسري مرغ تخم‌گذار ايران آخرين وضعيت صادرات تخم‌مرغ به كشورهاي مختلف را تشريح كرد و گفت: روند صادرات به عراق بسيار كند و به افغانستان همچنان ممنوع است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل از مهر، سيد فرزاد طلاكش با بيان اينكه تاكنون ممنوعيت صادرات تخم‌مرغ به افغانستان برطرف نشده است، اظهارداشت: قرار است بزودي دو نفر از مسئولان دامپزشكي افغانستان به ايران بيايند و با مقامات دامپزشكي ما در اين زمينه مذاكره كنند.

وي با اشاره به اينكه در سايت سازمان جهاني بهداشت دام نيز عاري بودن ايران از آنفلوانزاي مرغي اعلام شده است، گفت: اميدوار هستيم مسئولان دامپزشكي افغانستان حداكثر تا اوايل هفته آينده وارد كشور ما شوند و اين مساله را حل كنند.

اين مقام مسئول درباره وضعيت صادرات تخم‌مرغ به عراق نيز اضافه كرد: متاسفانه علي‌رغم اينكه دامپزشكي عراق به گمرك اين كشور  اعلام كرده كه واردات تخم‌مرغ از ايران آزاد است، چون مراحل اداراي كار در گمرك نهايي نشده، هنوز محموله‌هاي صادراتي از مرز ترخيص و وارد عراق نشده است.

طلاكش افزود: به همين دليل روند صادرات بسيار بسيار كند است؛ ضمن اينكه مسئولان سازمان دامپزشكي پيگير هستند تا اين موضوع نيز حل شود.

وي درباره صادرات تخم‌مرغ به ساير كشورها نيز اظهارداشت: ما بازار كشورهايي مانند تركمنستان و تاجيكستان را از دست داده‌ايم چرا كه اين كشورها در توليد تخم‌مرغ خودكفا شده‌اند؛ ضمن اينكه ميزان صادرات به كشورهايي مثل عمان و كويت نيز قابل توجه نيست و در فواصل خاصي از سال انجام مي‌‌شود.

طلاكش اضافه كرد: عمده صادرات ما به دو كشور عراق و افغانستان است و با توجه به اينكه تركيه در حال حاضر امكان صادرات ندارد، پيش‌بيني مي‌كنيم عراق بازار خوبي براي تخم‌مرغ ايران باشد.