برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با بیماری بروسلوز در استان البرز
برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با بیماری بروسلوز در استان البرز
کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با بیماری بروسلوز در استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی اگنا؛ کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با بیماری بروسلوز در تاریخ ۱۱ مهرماه به همت اتحادیه دامداران استان البرز و با حضور مسئولین سازمان دامپزشکی کشور و استان البرز،مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره اتحادیه دامداران البرز و جمع کثیری از دامداران و کارشناسان دامپروری استان در محل مرکز آموزش سازمان تعاون روستایی استان برگزار شد.
مهندس اکبریان رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران استان البرز ضمن خوشامدگویی به حضار گفت:ما اعتقاد داریم دامپروری استان البرز ویترین دامداری کشور است و استان البرز یکی از استان‌های پیشرو در صنعت دامپروری کشور می باشد.
در ادامه دکتر جمالی معاونت اداره کل دامپزشکی استان البرز در خصوص ارائه‌ سیاست‌ها و رهنمودهای موثر در پیشبرد اهداف سازمانی صحبت و خاطرنشان کرد:بیماری بروسلوز اهمیت بالایی دارد و باید با پیشگیری از آن باعث سلامت جامعه‌ انسانی شویم.
در ادامه کارگاه آموزشی، دکتر گلباز مسئول بیماری‌های مشترک استان البرز در خصوص بیماری بروسلوز و راههای پیشگیری و درمان آن صحبت کردند.
دکتر امیری معاونت بهداشت و مراقبت بیماری‌های دامی کشور سخنران بعدی کارگاه بود که با اشاره به بیماری بروسلوز در کشور گفت:این بیماری از دو جنبه اقتصادی و بهداشت برای سازمان دامپزشکی کشور اهمیت دارد.
در ادامه کارگاه دکتر محمدی معاون فنی اداره دامپزشکی شهرستان نظرآباد در خصوص بیماری بروسلوز و مشکلات دامپزشکان استان مطالبی را بیان کرد.
دکتر رفیعی پور ریاست اداره کل دامپزشکی استان البرز ضمن اشاره به اهمیت امنیت زیستی در کنار واکسیناسیون جهت غلبه بر بیماری ،خاطرنشان کرد:در جلسات شورای هماهنگی مدیران اداره کل دامپزشکی استان مقرر کردیم که در هر جلسه نیم ساعت به روسای تشکل‌ها فرصت شرکت و صحبت دهیم تا مشکلات زیرمجموعه را بیان کنند و مدیران ما جهت حل آن پیگیری نمایند.
در ادامه مهندس مصدقی ریاست سازمان تعاون روستایی استان در خصوص ایجاد همسویی ظرفیت های موثر استانی در راستای بهداشت و سلامت دام صحبت کرد.
سخنران پایانی این کارگاه مهندس حسینمردی مجری پنجمین جشنواره گاو هلشتاین کشور بود که در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره و مباحث جشنواره پنجم به ایراد سخنرانی پرداخت.
در پایان کارگاه آموزشی از تنی چند از فعالان اثربخش در حوزه خدمات واکسیناسیون دام استان تقدیر شد.

  • نویسنده : زهرا لیاقت فر
  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی اگنا