مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری مسری و مهلک در دام کوچک است که از طریق حیوانات اهلی مانند گوسفند و بز به نشخوارکنندگان وحشی منتقل می‌شود. «سیدبهمن نقیبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قزوین، با وجودی‌که تاکنون موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان قزوین مشاهده […]

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری مسری و مهلک در دام کوچک است که از طریق حیوانات اهلی مانند گوسفند و بز به نشخوارکنندگان وحشی منتقل می‌شود.

«سیدبهمن نقیبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قزوین، با وجودی‌که تاکنون موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان قزوین مشاهده نشده است، اما همکاران این اداره در ارتباط با همکاران اداره‌ی حفاظت از محیط‌زیست این شهرستان، همه‌ی مناطق مرتبط با حیات وحش را رصد می‌کنند تا در صورت مشاهده هرگونه علائم و تلفات نسبت به اقدام فوری برای مقابله با آن، اقدام کنند.

وی افزود: با مشاهده‌ی نخستین مورد تلفات در حیات وحش در استان‌های همسایه، همکاران این اداره اقدام به واکسیناسیون بیش از ۲۵ هزار رأس دام اهلی و ضدعفونی و سم‌پاشی جایگاه‌های مرتبط با حیات وحش و تحویل مواد ضدعفونی به اداره‌ی محیط‌زیست کردند که تاکنون موردی از بیماری یافت نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: همکاران این اداره با هماهنگی با کارشناسان اداره‌ی محیط‌زیست نسبت به بازدیدهای مشترک و منظم از نقاط بحرانی اقدام می‌کنند و این امر هم‌چنان بصورت مستمر ادامه خواهد داشت.