راه اندازی سامانه بر خط صدور مجوزحمل دام و فرآورده های خام دامی
راه اندازی سامانه بر خط صدور مجوزحمل دام و فرآورده های خام دامی

کارشناس مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: سامانه برخط در صدور مجوز حمل دام وفرآورده های خام دامی به عنوان پل ارتباطی بین اداره کل حمل ونقل و پایانه ها و اداره کل دامپزشکی است که پس از صدور مجوز حمل دامپزشکی ،امکان صدور بارنامه میسر خواهد شد.   […]

کارشناس مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: سامانه برخط در صدور مجوز حمل دام وفرآورده های خام دامی به عنوان پل ارتباطی بین اداره کل حمل ونقل و پایانه ها و اداره کل دامپزشکی است که پس از صدور مجوز حمل دامپزشکی ،امکان صدور بارنامه میسر خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)؛ سید بهمن نقیبی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در اولین جلسه کار گروه قاچاق دام سال ۹۵ که  روز گذشته؛ ۲۷ تیرماه در اداره کل دامپزشکی استان قزوین برگزار شد، گفت: با تعامل مناسبی که بین دستگاههای اجرایی ذیربط در کارگروه قاچاق بوجود آمده خوشبختانه استان قزوین از منظر مبارزه با قاچاق دام از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است.

نقیبی عنوان کرد: عرضه فرآورده های خام دامی از جمله عرصه هایی است که میزان تخلف در آن نسبتا بالاست و برخورد با این تخلفات می بایست از ۲ جنبه بهداشت عمومی و از بین رفتن سرمایه های ملی کشور مورد بررسی قرار گیرد چراکه تاوان سود جویی خلافکاران این عرصه را پرورش دهندگان دام وطیور و مردم عادی پرداخت خواهند کرد.

کارشناس مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان قزوین نیز در این جلسه از شروع به کار سامانه برخط در صدور مجوز حمل دام وفرآورده های خام دامی خبر داد و عنوان کرد: این سامانه به عنوان پل ارتباطی بین اداره کل حمل ونقل و پایانه ها و اداره کل دامپزشکی است که پس از صدور مجوز حمل دامپزشکی ،امکان صدور بارنامه میسر خواهد شد.

معدنپور عنوان کرد: سامانه برخط از اردیبهشت ماه سال جاری در استان قزوین بصورت آزمایشی شروع و از ابتدای تیرماه بطور کامل استفاده از این سامانه و اخذ کد رهگیری برای خودروهای حمل دام وفرآورده های خام دامی الزامی شد .

وی اظهار داشت:  آمار خودروهای حمل فرآورده های خام دامی در استان را ۵۴۹ دستگاه ذکر کرد و تاکید کرد: این مجوزها بصور سالیانه پس از اخذ تایید از ادارات دامپزشکی شهرستانهای مربوطه تمدید خواهد شد.

در پایان جلسه ، نمایندگان ادارات صنعت ومعدن،حمل ونقل وپایانه ها ، تعزیرات حکومتی  صدا وسیما ، پلیس راه وپلیس آگاهی ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با پدیده قاچاق دام ، نقطه نظرات خود را بیان کردند.