ظرفیت موسسه رازی برای منطقه، ارزشمند است
ظرفیت موسسه رازی برای منطقه، ارزشمند است

معاون وزیر جهادکشاورزی: ظرفیت موسسه رازی برای منطقه، ارزشمند است معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نه تنها در ایران بلکه برای منطقه ارزشمند است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، دکتر حسن رکنی تصریح کرد : موسسه رازی با پیشینه بیش از ۹۰ […]

معاون وزیر جهادکشاورزی:

ظرفیت موسسه رازی برای منطقه، ارزشمند است

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نه تنها در ایران بلکه برای منطقه ارزشمند است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، دکتر حسن رکنی تصریح کرد : موسسه رازی با پیشینه بیش از ۹۰ سال خدمت در حوزه تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک، ظرفیتی است که نه تنها برای کشور ایران مفید است، بلکه می تواند برای سایر کشورها نیز به عنوان پشتیبانی قوی محسوب شود.
رکنی در بازدید وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی قرقیزستان، سفیر قرقیزستان در ایران و هیئت همراه از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که امروز انجام شد، اظهار کرد: موسسه رازی از مفاخر کشور ایران محسوب شده و دانشمندان و متخصصان ارزشمندی در این مجموعه فعالیت دارند.
وی گفت : موسسه رازی در زمینه تولید واکسن های انسانی، دامی و طیور و نیز انواع سرم های درمانی اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی کشور خاطرنشان کرد: امید است با حضور وزیر کشاورزی قرقیزستان و سفیر این کشور در ایران و بازدید از موسسه رازی، تعامل تجاری مناسبی میان ۲ کشور با توجه به ظرفیت های موجود صورت گیرد. رکنی تصریح کرد: امید می رود با تدوین تفاهم نامه و قرارداد مشترک بتوانیم از مزیت های دو کشور برای توسعه ایران و قرقیزستان استفاده کنیم.
   تعامل موسسه رازی شعبه اراک با دستگاه های اجرایی در پروژه های تحقیقاتی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه مرکزی(اراک) گفت: این شعبه با همکاری دستگاه های اجرایی پروژه های تحقیقاتی بسیاری را در راستای تشخیص بیماری ها انجام داده و در دست اجرا دارد.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، سید داود حسینی با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی موسسه رازی شعبه اراک اظهار کرد: این شعبه با تنظیم تفاهم نامه با دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در راستای فعالیت ها و وظایف خود پروژه های بسیاری را به صورت مشترک اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پروژه هایی توسط موسسه رازی شعبه اراک به صورت مشترک با سایر دستگاه ها انجام شده، افزود: بر همین اساس در سال ۹۴ و ۹۵ تعداد ۸ پروژه جهت ساخت و ارزیابی کیت تشخیص بیماری بروسلوز به صورت مستقل و مشترک اجرا شده است.

رئیس موسسه رازی شعبه اراک بیان کرد: در سال گذشته دو پروژه «جداسازی و تعیین هویت مولکولی بروسلوز شایع در استان مرکزی» و پروژه «بررسی شیوع و تعیین هویت بیماری نوزما در استان مرکزی» به صورت مشترک با اداره کل دامپزشکی این استان و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به انجام رسید و گزارش نهایی جهت استفاده در بخش اجرا به اداره کل دامپزشکی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح «تکثیر و کلونینگ و بیان پروتئین نوترکیب BP26 B.melitensis بومی ایران به منظور تولید کیت ELISA جهت تشخیص سرولوژیک بروسلوز» به صورت مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با نظارت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به انجام رسید و مورد تایید قرار گرفت.

دکتر حسینی گفت: در همین راستا دو پروژه تحت عنوان «تعیین حساسیت آنتی بیوتیکی سویه های بروسلا ملی تنسیس در استان مرکزی» و پروژه «ارزیابی کیت بروسلوز ساخت شعبه اراک و مقایسه با روش های رایج در تشخیص تب مالت در انسان» به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام و اعلام شد که نتایج بدست آمده رضایت بخش و مورد تایید است.