ایجاد ۴ هزار و ۳۰۰ شغل جدید در صنعت کشاورزی و دامپروری کره جنوبی
ایجاد ۴ هزار و ۳۰۰ شغل جدید در صنعت کشاورزی و دامپروری کره جنوبی

ایجاد ۴ هزار و ۳۰۰ شغل جدید در صنعت کشاورزی و دامپروری کره جنوبی دولت کره جنوبی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۲، ۴ هزار و ۳۰۰ شغل جدید در صنعت کشاورزی و دامپروری هوشمند این کشور ایجاد خواهد کرد. به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از […]

ایجاد ۴ هزار و ۳۰۰ شغل جدید در صنعت کشاورزی و دامپروری کره جنوبی

دولت کره جنوبی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۲، ۴ هزار و ۳۰۰ شغل جدید در صنعت کشاورزی و دامپروری هوشمند این کشور ایجاد خواهد کرد.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از futurefarming، وزارت کشاورزی، دامپروری، موادغذایی و امور روستایی کره جنوبی، اقداماتی را در زمینه جذب جوانان به کشاورزی هوشمند با ارائه دوره های آموزشی و ساخت مجتمع های کشاورزی پیشرفته و بزرگ آغاز کرده است.

کشاورزی و دامپروری هوشمند، تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات را به گلخانه ها و مزارع پرورش دام می آورد و کشاورزان و دامپروران می توانند محیط رشد گیاهان و محصولاتشان را به وسیله گوشی های هوشمند و کامپیوترها کنترل کنند.

براساس آخرین فراخوان ایجاد مدل های ابداعی که وزارت کشاورزی کره جنوبی منتشر کرده است، کشاورزان، دامپروران و کارآفرینان آموزش های لازم را می بینند و کسب و کارشان موردحمایت دولت قرار می گیرد.

تا سال ۲۰۲۲، در مجموع ۴ ناحیه ابداعی کشاورزی و دامپروری هوشمند چندمنظوره شامل مرکز آموزش، مزارع پرورش هوشمند برای اجاره و یک منطقه آزمایشی در این کشور بهره برداری می شود.

متقاضیان می توانند در دوره های آموزشی وزارت کشاورزی این کشور که از سال آینده برگزار می شود و ۲۰ ماه طول می کشد، شرکت کنند.

 

آموزش ۶۰۰ کشاورز و دامپرور حرفه ای تا سال ۲۰۲۲

از جمله برنامه های این دوره های آموزشی، آموزش ۶۰۰ کشاورز و دامپرور حرفه ای تا سال ۲۰۲۲ است.

گفتنی است؛ کشاورزان و دامپروران جوانی که در این دوره ها شرکت می کنند، سوبسیدهای دولتی دریافت می کنند تا از کشاورزی و دامپروری هوشمند را در ۳۰ هکتار زمینی که به آن ها داده می شود، بهره برداری کنند.

همچنین وام هایی با سود پایین برای کشاورزان و دامپروران جدید و باتجربه در نظر گرفته شده است.

برنامه هایی نیز برای ایجاد مناطق آزمایشی مزارع هوشمند از جمله برنامه های تحقیقاتی، نمایشگاه ها و انجام آزمایش برای کمک به بهبود رقابت این دسته از مزارع در نظر گرفته شده است.

با تلاش های مشترک بین موسسات تحقیقاتی و شرکت ها، دولت آماده ایجاد شرکت Priva (یک شرکت هلندی که باکیفیت ترین سیستم های کنترل آب و هوا را تولید می کند)  در کره جنوبی است.

وزارت کشاورزی و دامپروری این کشور امیدوار است این حرکت به ایجاد بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ شغل جدید در سال های آینده بینجامد.

منبع: https://www.futurefarming.com/