رتبه سوم موسسه رازی در جشنواره بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران
رتبه سوم موسسه رازی در جشنواره بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران

فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران: رتبه سوم موسسه رازی در جشنواره بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران نماینده موسسه رازی در فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران با اختراع کیت الایزای تشخیص سرمی بیماری پاراتوبرکولوزیس”کیت الایزای بیماری یون” موفق به کسب رتبه سوم در گروه پزشکی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی […]

فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران:

رتبه سوم موسسه رازی در جشنواره بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران

نماینده موسسه رازی در فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران با اختراع کیت الایزای تشخیص سرمی بیماری پاراتوبرکولوزیس”کیت الایزای بیماری یون” موفق به کسب رتبه سوم در گروه پزشکی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) بنا بر گزارش روابط عمومی موسسه رازی، دکتر روح الله کشاورز با اشاره به دریافت جایزه و کسب مقام سومی نماینده موسسه رازی در اولین فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران که با حضور مسئولین کشور برگزار شد، اظهار کرد: دبیرخانه اولین فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران در سال ۱۳۹۳ تشکیل شد که ۲ هزار اختراع در ۱۰ گروه در این فستیوال شرکت کردند.
رتبه سوم موسسه رازی در جشنواره  بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران
وی با بیان اینکه ما به عنوان نماینده موسسه رازی در گروه اختراعات مربوط به پزشکی، دامپزشکی، علوم دارویی و تجهیزات پزشکی قرار گرفتیم، افزود: در یک سال و نیم این اختراعات در ۴ مرحله داوری شدند که در نهایت توانستیم در لیست کاندیدا برای ورود به آکواریوم فناوری قرار بگیریم.
رئیس آزمایشگاه تشخیص بخش توبرکولین موسسه رازی بیان کرد: آکواریوم فناوری، مدل جدیدی بود که بر اساس آن اختراعاتی که توانایی تجاری سازی دارند، به سرمایه گذاران معرفی می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در نهایت ما به عنوان نماینده موسسه رازی با اختراع کیت الایزای تشخیص سرمی بیماری پاراتوبرکولوزیس”کیت الایزای بیماری یون” موفق به کسب رتبه سوم در گروه پزشکی شدیم و رتبه اولی در این گروه انتخاب نشد.
دکتر کشاورز با تاکید بر اینکه معاون محترم تحقیقات و فناوری موسسه رازی و به ویژه رئیس و همکاران بخش توبرکولین در کسب این موفقیت موثر بودند، گفت: همکاران بخش توبرکولین موسسه رازی تلاش های زیادی در راستای موفقیت این اختراع انجام دادند که شایسته قدردانی است.
بنابراین گزارش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تولید ۴۰ محصول متنوع، بزرگترین مرکز تولید حیوانات آزمایشگاهی و فرآورده های بیولوژیک حاصل از این حیوانات در کشور است.
بخش پرورش حیوانات آزمایشگاهی در موسسه رازی در سال ۱۳۲۹ با هدف تولید انواع حیوانات آزمایشگاهی و فرآورده های بیولوژیک حاصل از این حیوانات تاسیس شد و یکی از بخش های قدیمی موسسه رازی است.
در این بخش ۴۰ نوع محصول شامل پنج نوع حیوان آزمایشگاهی، فرآورده های بیولوژیک، پلت غذایی و محصولات جانبی مانند پوشال استریل برای حیوانات آزمایشگاهی تولید می شود که علاوه بر تامین نیازهای داخل موسسه، در اختیار مراکز متعدد تحقیقاتی و دانشگاهی کشور قرار می گیرد.
هشت نوع موش، پنج نوع رت، چهار نوع هامستر، هشت نوع خوکچه هندی و یک نوع خرگوش از تولیدات این موسسه بوده که از نظر نژاد، سویه و تحت سویه متفاوت از یکدیگرند و هر کدام برای کار تحقیقاتی و آزمایش ویژه ای مناسب است.
در این بخش سالانه بیش از ۵۰ هزار سر، انواع حیوانات آزمایشگاهی تحت شرایط کنترل شده، برای مصرف داخل و خارج از موسسه تولید می شود.
تمام واکسن ها و فرآورده های بیولوژیکی که در موسسه رازی ساخته می شوند، در روند تولید خود، بر روی حیوانات آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا میزان اثرگذاری این محصولات سنجش و محصول با کیفیتی عرضه شود.
با توجه به نیاز دائم موسسه رازی و دیگر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور به حیوانات آزمایشگاهی پاک، اقدامات کنترل سلامت این حیوانات به صورت روزآمد کردن روش های کنترلی اجرا می شود.
بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی این موسسه برای تولید حیوانات مورد استفاده در تحقیقات و آزمایش ها از استانداردهای بین المللی تبعیت می کند.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی هم پیش از این از تامین کامل نیاز کشور در زمینه سرم های درمانی ضد مارگزیدگی، ضد عقرب زدگی و ضد دیفتری خبر داده است.
موسسه رازی در این حوزه بهترین و باکیفیت ترین سرم های درمانی جهان را تولید می کند.
این موسسه بهترین سرم های درمانی جهان را تولید می کندکه این محصولات تاکنون جان هزاران نفر را از مرگ نجات داده است.
با توجه به اینکه ایران از کشورهایی با میزان گزش بالا در دنیاست، اما این آمپول ها، نجات صد درصدی مصرف کنندگانش از مرگ را به ارمغان آورده است.
بسیاری از کشورهای منطقه و خاور میانه خواستار سرم های این موسسه برای درمان گزیدگی ها هستند.