ترکیه در صادرات مرغ به عراق از کشورمان جلوتر است/ نیاز بازار هدف را باید سنجید
ترکیه در صادرات مرغ به عراق از کشورمان جلوتر است/ نیاز بازار هدف را باید سنجید

نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول درمجلس با بیان اینکه ترکیه در صادرات مرغ به عراق از کشورمان جلوتر است، گفت:سایز مرغ، بسته بندی و نرخ مناسب باید درصادرات مرغ در اولویت قرار بگیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ جلال میرزایی درباره صادرات محصولات کشاورزی و مرغی به عراق،گفت: استان های عراقی هم […]

نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول درمجلس با بیان اینکه ترکیه در صادرات مرغ به عراق از کشورمان جلوتر است، گفت:سایز مرغ، بسته بندی و نرخ مناسب باید درصادرات مرغ در اولویت قرار بگیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ جلال میرزایی درباره صادرات محصولات کشاورزی و مرغی به عراق،گفت: استان های عراقی هم مرز با استان ایلام ۵ میلیون نفر جمعیت دارند؛بنابراین ما اگر بخواهیم بازارهای این مناطق را بدست بگیریم صرف تولید کفایت نمی کند،بلکه ما باید در راستای بسته بندی مناسب نیز حضور موفقی بعمل آوریم.

نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد:برای صادرات بهینه به کشور عراق ما باید در گام نخست بررسی کنیم که بازار کشاورزی عراق به چه محصولاتی نیاز وارداتی دارد و از همین رو نوع معیشت زندگی در مناطق مرزی عراق و استان ایلام در بسیاری از مواقع مشابه است.

وی با بیان اینکه ما با مازاد تولید مرغ در استان ایلام روبرو هستیم،افزود:تولید مرغ باید در راستای بازار مصرف باشد بنابراین باید مرغ با بسته بندی مناسب درکنار نرخ مناسبی دراین راستا تعیین شود.

میرزایی،ادامه داد:ترکیه در صادرات مرغ به عراق ازکشورمان جلوتر است؛اما متاسفانه با عنایت به هم مرزبودن استان ایلام با عراق ما نمی توانیم در راستای صادرات مرغ به نحو مطلوب عمل کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ تمام شده مرغ در ایران بالا تمام می شود،یادآورشد:مرغی که باید برای صادرات به عراق در نظر گرفته شود باید به میزان حجم ۲ کیلو برسد و بنابراین باید در راستای صادرات مرغ برنامه ریزی کاربردی لحاظ شود.

وی همچنین با بیان الگوی کشت در استان ایلام به سمت کشاورزی معیشتی است،گفت:خرده مالکی توسعه صنعت کشاورزی را با مشکل روبرو می کند و این درحالی است که خرده مالکی نمی تواند برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد،مگر اینکه به سمت کشت هایی حرکت کنیم برطبق آمایش کشت برای ما درآمدزا باشد.

عضوکمیسیون انرژی مجلس، یادآورشد:کشت گلخانه ای می تواند در صنعت کشاورزی استان ایلام بسیار تاثیرگذار باشد؛زیرا دراین استان علاوه بر اراضی مورد نیاز میزان منابع آبی نیز بسیار مناسب است.