يك فروند هواپيماي خطوط هوايي سنگاپور يكشنبه شب پس از مشاهده آتش در بخش بار مسافران مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه بين المللي كوالالامپور مالزي شد. به گزارش ايرنا، اين هواپيما با 190 مسافر از بمبئي هند به سمت سنگاپور در حركت بود كه يكشنبه شب پس از مشاهده آتش مجبور به فرود اضطراري […]

يك فروند هواپيماي خطوط هوايي سنگاپور يكشنبه شب پس از مشاهده آتش در بخش بار مسافران مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه بين المللي كوالالامپور مالزي شد.

به گزارش ايرنا، اين هواپيما با 190 مسافر از بمبئي هند به سمت سنگاپور در حركت بود كه يكشنبه شب پس از مشاهده آتش مجبور به فرود اضطراري در مالزي شد.

تارنماي روزنامه استار اعلام كرد آتش در پرواز ‘اس.كيو 425’ سنگاپور پس از فرود در باند فرودگاه كوالالامپور پايتخت مالزي مهار شد.

محمد ثاني هارول، رئيس بخش عمليات امداد و نجات ايالت سلانگور مالزي، گفت كه آتش سوزي در بخش محموله و بار هواپيما بوده ، اما نگفت آيا در بخش مسافري هواپيما نيز اثري از آتش مشاهده شده است.

وي گفت علت آتش سوزي در دست بررسي است و همه مسافران در سلامت بسر مي برند.

يك فروند هواپيماي ايرباس متعلق به خطوط هوايي سنگاپور با 182 مسافر و 12 خدمه نيز اوايل خرداد ماه جاري به سبب شرايط نامساعد جوي هر دو موتورش را از دست داد و با تدبير خلبان به سلامت به مقصد رسيد.

خطوط هوايي سنگاپور در سال 2012 بيش از 18 ميليون مسافر و در سال 2011 حدود 17 ميليون مسافر را جابجا كرده است.

اين شركت در سال 2010 با درآمدي حدود 14 ميليارد دلار از سوي ياتا به عنوان دومين شركت بزرگ هواپيمايي جهان بر پايه ميزان درآمد ساليانه انتخاب شد و در حال حاضر دهمين شركت بزرگ هواپيمايي جهان محسوب مي شود.

فرودگاه سنگاپور كه تمام پروازهاي اين شركت هوايي از آنجا انجام مي شود سال گذشته ميلادي شاهد جابجايي 54 ميليون و 100 هزار مسافر و به طور متوسط روزانه 148 هزار و 200 مسافر بوده است.