معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۱۸۰ تن پای مرغ به ارزش بیش از ۱۱۴ میلیون ریال از این استان به سایر کشورها صادر شده است. دکتر محمد رشتی باف روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور پای مرغ که اغلب به کشورهای […]

معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۱۸۰ تن پای مرغ به ارزش بیش از ۱۱۴ میلیون ریال از این استان به سایر کشورها صادر شده است.

دکتر محمد رشتی باف روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور پای مرغ که اغلب به کشورهای تایوان، هنگ کنگ و ویتنام بوده است نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد افزایش دارد.

وی اظهار کرد: محصولات مزبور توسط سه شرکت دارای مجوز مستقر در شهرستان های نیشابور و مشهد بسته بندی و صادر شده است.
وی گفت: در این مدت ۵۴۳ تن پای مرغ نیز از خراسان رضوی به سایر استان های کشور ارسال شده و ۶۸۸ تن هم در داخل این استان به مصرف رسیده است.

خراسان رضوی با تولید حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت مرغ در سال رتبه سوم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است و سالانه ۸۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در این استان انجام می شود.

پای مرغ علاوه بر مصرف صنعتی حاوی بسیاری از پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست.
پزشکان به افرادی که دچار مشکلاتی مانند کمبود کلسیم، پوکی استخوان، آرتروز و روماتیسم هستند، مصرف پای مرغ را پیشنهاد می کنند.