تلاش دولت در حمایت و پشتیانی پایدار از کشاورزان است/خرید تضمینی، حمایت آشکار دولت از کشاورزان
تلاش دولت در حمایت و پشتیانی پایدار از کشاورزان است/خرید تضمینی، حمایت آشکار دولت از کشاورزان

رییس جمهوری از تلاش دولت در حمایت و پشتیبانی پایدار از کشاورزان خبر داد و افزود: دولت چیزی جز نمایندگی مردم ندارد و تمام قدرتش نمایندگی از طرف مردم است. دولت منتخب مردم است، با رای مردم مسئولیت می گیرد و بین دولت و ملت فاصله ای نیست، به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران […]

رییس جمهوری از تلاش دولت در حمایت و پشتیبانی پایدار از کشاورزان خبر داد و افزود: دولت چیزی جز نمایندگی مردم ندارد و تمام قدرتش نمایندگی از طرف مردم است. دولت منتخب مردم است، با رای مردم مسئولیت می گیرد و بین دولت و ملت فاصله ای نیست،

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، حسن روحانی در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز،گفت: بسیار خوشحالم که در جمع شما توانستم حضور یابم همانطور که در آغاز دولت یازدهم نیز این نعمت نصیب من شد. در دولت یازدهم تلاش زیادی کردم تا از کشاورزان حمایت کنیم .

رییس جمهور کشورمان خطاب به حاضران کنگره سراسری خانه کشاورز، گفت: آرامش و امنیت غذایی جامعه و کشورمان به بازوان قدرتمند شما وابسته است. در گذشته گاهی بر سر یک قرص نان جان افراد به خطر می افتاد اما سالیان سال است قحطی از سر ملت ما رفع شده و برای همین از ملت ایران به ویژه کشاورزان جای قدردانی و سپاس  دارد.

 

خرید تضمینی محصولات کشاورزی، حمایت آشکار دولت

وی گفت: تعیین قیمت های تضمینی محصولات کشاورزی از حمایت های آشکار است. برای این که در گندم روی پای خود بایستیم کمک دولت هم باید پایدار باشد اما یک کمک پایدار نیاز دارد که به محصولات رقابتی متکی باشد و ما باید یک رقابت سالم را در منطقه و دنیا به وجود آوریم.

رییس دولت دوازدهم اظهار کرد: ما توانسته ایم گام های اساسی در بخش کشاورزی برداریم و تولید محصولات کشاورزی از سال ۹۲ را از ۹۷ میلیون به ۱۱۸ میلیون رسانده ایم. در زمینه تراز تجاری در مواد غذایی و محصولات کشاورزی در سال ۹۲ تراز منفی داشتیم یعنی منفی ۱.۸ میلیارد دلار بوده که در سال ۹۴ این تراز منفی ۳.۰۹ در صد رسیده یعنی ۵ میلیارد دلار فرق کرده است .

روحانی افزود: واردات در سال ۹۲ در محصولات کشاورزی مواد غذایی ۴.۱۳ میلیارد دلار بوده که در سال۹۵، ۷.۷ میلیارد دلار رسیده، تفاضل این دو ۷.۵ میلیارد دلار است که حرکت ارزشمند برای دولت در بخش کشاورزی محسوب می شود.

رییس جمهوری با اشاره به پرداخت تمامی مطالبات گندمکاران گفت: در گفت و گو با آقای نوبخت سخنگوی دولت در مورد مطالبات گندمکاران که جویا شدم و اعلام کردند پول تمامی کشاورزان گندمکار پرداخت شده است.

وی افزود: مقدار گندم خریداری شده در قالب طرح خرید تظمینی ۸.۸۷۲ میلیون تن بوده است و بهای این گندم ۱۱ میلیارد و پانصد و نود و سه میلیون تومان بوده است که البته در سال قبل میزان گندم خریداری شده از کشاورزان بیشتر بوده است.

روحانی همچنین در بخش دیگر سخنرانی خود افزود: تلاش دولت در حمایت تضمینی گندم حمایت آشکار تلقی می شود اما حمایت در مکانیزاسیون، کانال های آب، زهکشی، آبیاری مدرن از دیگر بخش های حمایتی مااست.

روحانی با اشاره به تولید سه برابری دانه های رو غنی در کشور، گفت: کشور امسال در زمینه دانه های روغنی سه باربر پارسال تولید داشته است یعنی محصول از یک میلیون و صد هزار تن به یک میلیون و هفتصد هزار تن تبدیل شده که این رقمی بسیار خوب و قابل توجه است.

 

رو حانی در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز گفت: من بسیار خوشحالم که کشاورزان عزیز ما در طول پنج سال گذشته یعنی از ابتدا دولت یازدهم تا کنون موفقیت های خوبی را بدست آورده و این نشان می دهد که در دنیای امروز باید روی پای خود بایستیم. قدرت ملی ما نظامی، اقتصادی و حتی امنیت غذایی کشور ما باید توسط خودمان و کشاورزان عزیزی که در این جمع حضور دارند تامین شود .

کشاورزی پایدار می خواهیم

رییس جمهوری افزود: ما کشاورزی پایدار می خواهیم و منابع پایدار و البته منبع اصلی ما در مساله غذا و محصولات کشاورزی به معنی عام کلمه آب و خاک است که این دو سرمایه بسیار ارزشمندی است .

وی افزود: ما نمی دانیم خاک خوب چه نعمت و منبع عظیمی است ما باید از خاک حراست و حفاظت کنیم و نگذاریم فرسوده شود . خاک مستعد کشاورزی، یک نعمت بزرگ است.

در کمک رسانی به زلزله زدگان بی نقص نبودیم

روحانی با اشاره به زلزه اخیر ۳/۷ ریشتری استان کرمانشاه از مردم غیور و پهلوان این استان تشکر کرد و گفت: در این حادثه غم بار همه در کنار هم بودند و هستند. غم هموطنان ما و برادران و خواهران ما غم همه مااست و کمک به آنها که در شرایط سخت هستند وظیفه همه ما است. نمی گویم حرکت ما بی نقص بود اما همه مقامات و ارگان های دولتی و نیروهای نظامی و مردم تلاش کردند تا این حادثه به نحو بهتری مدیریت شود. صبر را باید خدا بدهد به کسانی که عزیزانشان را ازدست دادند اما چیزهایی را ملت و دولت در کنار هم جبران خواهند کرد.

روحانی با اشاره به نکته مهم دیگر در عرصه سیاسی کشور گفت: من از همه رزمندگان اسلام ، دیپلمات های کشور دولت و ملت، رهبری معظم انقلاب ، نیرو های مسلح ، ملت ایران ، عراق و لبنان و به خصوص سردار قاسم سلیمانی به خاطر پایان گروهی که جزء شر ، نکبت، ویرانی و آدم کشی چیزی را به همراه نداشت تشکر می کنم .

وی خاطر نشان کرد؛ گروهک های تروریستی که توسط قدرت های بزرگ و برخی کشور های مرتجع از ارتضاغ و مسلح شده اند و پول به آن ها داده شد توسط همان دولت ها فروخته شدند و جنایتی کردند که روی جنایتکاران را سفید کرده اند.

هیچ وقت ما فکر نمی کردیم در قرن بیست و یکم جنایتکاران این چنین وحشی و مورد حمایت قدرت های بزرگ غربی ها به ویژه امریکا و مخصوصا رژیم غاصب صهیونیستی قرار بگیرند و این همه جنایت کنند و چه فکر ها که در سر نداشتند.