سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی بر تخصیص ردیف اعتباری از محل منابع استانی برای پیشگیری و کنترل بیماری آنلوانزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، دکتر « محمد اصغرزاده » در اولین جلسه کمیته آنفلوانزای فوق حاد استان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان […]

سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی بر تخصیص ردیف اعتباری از محل منابع استانی برای پیشگیری و کنترل بیماری آنلوانزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، دکتر « محمد اصغرزاده » در اولین جلسه کمیته آنفلوانزای فوق حاد استان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی و مسئولان سایر دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار شد، آماری از خسارات سال گذشته شیوع این بیماری به صنعت طیور کشور ارایه کرد و افزود: اگر می خواهیم همچون سنوات گذشته صنعت طیور استان از بیماری مصون بماند باید اعتباراتی را برای شیوع احتمالی و مباحث کنترلی اختصاص دهیم.

وی به تبعات احتمالی وجود کانون بیماری در استان اشاره نمود و پیشنهاداتی اعم از ایجاد پست قرنطینه در مبادی ورودی استان، پیش بینی اعتبارات جهت پیشگیری و مبارزه با بیماری انفلوانزا ، تشدید نظارت بر حمل طیور زنده، جوجه یکروزه ، پرندگان زینتی و محصولات مرتبط با طیور از جمله مرغ منجمد وارده به استان و همچنین برگزاری کلاسهای آموزشی و چاپ و توزیع بروشور درخصوص جلوگیری از وقوع این بیماری در استان داد.

در ادامه این جلسه اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص ارایه نمودند ودر پایان مهندس حسینی معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی و رییس کمیته آنفلوانزای استان با تشکر از اقدامات انجام شده بر لزوم هماهنگی و همکاری دستگاهها بر تلاش در خصوص مقابله با رخداد این بیماری در استان تاکید کرد.