مشاهده آنفلوانزای پرندگان با بیماریزایی خفیف در تگزاس
مشاهده آنفلوانزای پرندگان با بیماریزایی خفیف در تگزاس

مشاهده آنفلوانزای پرندگان با بیماریزایی خفیف در تگزاس به گزارش مقامات سلامت حیوانات، آنفلوانزای پرندگان H7N1 با بیماریزایی خفیف در گله حیوان مادر جوجه گوشتی در هاپکینز تگزاس تایید شد. به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل wattagnet، از کالی وارد، افسر اطلاعات عمومی کمیسیون سلامت حیوانات تگزاس به […]

مشاهده آنفلوانزای پرندگان با بیماریزایی خفیف در تگزاس

به گزارش مقامات سلامت حیوانات، آنفلوانزای پرندگان H7N1 با بیماریزایی خفیف در گله حیوان مادر جوجه گوشتی در هاپکینز تگزاس تایید شد.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل wattagnet، از کالی وارد، افسر اطلاعات عمومی کمیسیون سلامت حیوانات تگزاس به WATT Global Media گفت: شیوع این سویه در ۹ مارس مورد تایید قرار گرفت و همان روز به اطلاع سازمان جهانی سلامت حیوانات رسید.

به گزارش OIE، این مورد هنگام نظارت و آزمایش پیش از کشتار برای تایید مبتلا نبودن طیور به آنفلوانزای پرندگان H5 / H7، مشاهده شد. با وجود تعداد ۲۴،۰۹۱ مرغ گوشتی در این مزرعه، افزایش چندانی در مرگ مشاهده نشده و تولید تخم مرغ نیز کاهش یافته است.

با کاهش جمعیت مرغ ها، اقدامات کنترلی شامل  قرنطینه، منطقه بندی و کنترل روند توسعه آن در داخل کشور در دستور کار قرار گرفت. اداره خدمات بازرسی سلامت گیاه، حیوانات و کشاورزی آمریکا  و کمیسیون سلامت حیوانات تگزاس یک تحقیق جامع اپیدمیولوژیک در این زمینه انجام می دهند و نظارت و آزمایش بیشتری را در فاصله ۱۰ کیلومتری از محل تحت تاثیر اعمال می کند.

گفتنی است؛ منبع عفونت هنوز تعیین نشده است. هاپکینز در بخش شمال شرقی ایالت است.

منبع: https://www.wattagnet.com