تداوم خودکفایی گندم با افزایش بهره وری در تولید/ گندم ما قابلیت تبدیل به نان باکیفیت را دارد
تداوم خودکفایی گندم با افزایش بهره وری در تولید/ گندم ما قابلیت تبدیل به نان باکیفیت را دارد

معاون حجتی اعلام کرد: تداوم خودکفایی گندم با افزایش بهره وری در تولید/ گندم ما قابلیت تبدیل به نان باکیفیت را دارد معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: با تلاش زحمت کش ترین افراد، وابستگی کشور به غذا بسیار کاهش و خودکفایی گندم با افزایش بهره وری در تولید […]

معاون حجتی اعلام کرد:

تداوم خودکفایی گندم با افزایش بهره وری در تولید/ گندم ما قابلیت تبدیل به نان باکیفیت را دارد

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: با تلاش زحمت کش ترین افراد، وابستگی کشور به غذا بسیار کاهش و خودکفایی گندم با افزایش بهره وری در تولید تداوم یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، یزدان سیف، در آیین رونمایی و آغاز جشنواره عکس خوشه ( زنجیره تولید گندم و نان، از مزرعه تا سفره)، افزود: در سال ۹۶ براساس برنامه خودکفایی در تولید گندم، واردات به صفر رسید و امسال هم نیازی به واردات گندم نداریم.

معاون حجتی با اشاره به کاهش سطح زیر کشت گندم، اظهار کرد: با توجه به بحران آب در کشور، گرچه با کاهش سطح زیرکشت گندم مواجه شدیم اما به همت کشاورزان و افزایش بهره وری، تولید نیز افزایش یافت.

سیف تصریح کرد: کمبود منابع آبی، سطح زیرکشت محصولات کشاورزی را نسبت به ۱۲ سال گذشته کاهش داده است، اما با افزایش بهره وری که منجر به افزایش تولید شد، در یک دهه اخیر کمترین میزان وابستگی را در تامین محصولات غذایی داشته ایم.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، اقدامات انجام شده در بخش تولید گندم، آرد و نان را مناسب ارزیابی و اظهار کرد: کیفیت نان با استفاده از گندم های داخلی، نسبت به ۱۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

سیف افزود: زنجیره تولید گندم و نان از کشت، حمل ونقل، ذخیره سازی، فراوری و صنایع تبدیلی تا مصرف(سفره) نتیجه تلاش و همکاری بیش از یک میلیون نفر است که شامل کشاورزان و نانوایان هم می شود.

 

رکورد شکنی تولید شکر با تولید بیش از ۲ میلیون تن

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی همچنین به رکوردشکنی در تولید شکر، اشاره کرد و گفت: با تولید ٢ میلیون و ١۵ هزارتن شکر در سال ۹۶، رکورد ١٢٣ ساله تولید این محصول استراتژیک در کشور شکسته شد.

وی ادامه داد: افزون بر این، نزدیک به ۲ میلیون تن تفاله و خوراک دام نیز در کشور تولید شد که بخشی اط نیازهای صنایع تبدیلی مانند کارخانه های ام دی اف و صنایع جانبی نیشکر را هم تامین کردیم.

 

بدون همراهی مردم، قادر به انجام کارها نیستیم

سیف بر ادامه این روند با همکاری مردم به ویژه کشاورزان تاکید و تصریح کرد: در شرایط خاصی بسر می بریم که با مدلی از کم کاری برخی مدیران و همکاران، مواجه هستیم و باید با کمک مردم اشکالات را برطرف کنیم. بدون همراهی مردم، قادر به انجام کارها نیستیم و توانمندی آنها زمینه عای گذار از موانع را فراهم می کند .

 

هنر و رسانه، بهترین زبان برای سخن گفتن

معاون حجتی، با اشاره به جشنواره عکس خوشه، گفت: رسانه و هنر، بهترین زبانی است که می توان با آن صحبت کرد و در این میان، هنر عکس در دل خود همه زوایای زمان و مکان را ثبت و تاریخ را ماندگار می کند.

وی افزود: باید با کمک رسانه های تلاش کنیم نخبگان بیشتری در جشنواره عکس خوشه به ما بپیوندند تا آن را ماندگار کنیم.