زحمات به نام دامپزشکی، بودجه به کام وزارت بهداشت!/ در حوزه دامپزشکی باید تغییرات ایجاد شود
زحمات به نام دامپزشکی، بودجه به کام وزارت بهداشت!/ در حوزه دامپزشکی باید تغییرات ایجاد شود

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور تصریح کرد: زحمات به نام دامپزشکی، بودجه به کام وزارت بهداشت!/ در حوزه دامپزشکی باید تغییرات ایجاد شود   رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور خواستار تغییرات در حوزه دامپزشکی کشور شد و گفت: به استناد بند ۵ قانون تاسیس، سازمان دامپزشکی، همکار وزارت بهداشت و متولی کار است و تمام […]

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور تصریح کرد:

زحمات به نام دامپزشکی، بودجه به کام وزارت بهداشت!/ در حوزه دامپزشکی باید تغییرات ایجاد شود

 

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور خواستار تغییرات در حوزه دامپزشکی کشور شد و گفت: به استناد بند ۵ قانون تاسیس، سازمان دامپزشکی، همکار وزارت بهداشت و متولی کار است و تمام زحمات را این بخش می‌کشد اما وزارت بهداشت بودجه اصلی را می‌گیرد!

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، محمدرضا صفری اظهار کرد: کشور ما با مسایل مختلفی روبروست که این مسایل نیازمند تغییر هستند و نیاز به این تغییرات در حوزه دامپزشکی نیز احساس می شود.

 

وی یا اشاره به فعالیت هفت هزار مسئول فنی در حوزه دامپزشکی کشور، از ناامنی شغلی آنها گلایه کرد و گفت: این افراد حتی از یک ساعت بعد خودشان خبر ندارند و حقوقی که دریافت می‌کنند اصلا متناسب شان و شغل شان نیست.

 

صفری افزود: در حال حاضر هیچ خرد جمعی برای رفع مشکلات وجود ندارد و دانشگاه‌های ما نیز به محلی برای خرید و فروش علم و مدرک تبدیل شده‌اند. با این وضعیت از این دانشگاه‌ها نمی‌توان انتظار رفع مشکلات کشور را داشت.

 

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور به چالش های آموزش عالی در حوزه دامپزشکی اشاره و اظهار کرد: ۲۳ دانشکده دامپزشکی در کشور وجود دارد و دانشجویانی که تربیت می‌کنند بسیار بیشتر از نیاز بازار است.

 

صفری از دامپزشکان کشور خواست تا خودشان تغییراتی در این بخش ایجاد کنند و تصریح کرد: امروزه، مفهوم با سواد بودن بسیار تغییر کرده است و با سواد به کسی می‌گویند که بتواند با آموخته‌های خود تغییری پیرامون خود ایجاد کند.