مطالبات کشاورزان زودتر از موعد پرداخت می شود/افزایش قابل قبول نرخ گندم در سال زراعی جدید 
مطالبات کشاورزان زودتر از موعد پرداخت می شود/افزایش قابل قبول نرخ گندم در سال زراعی جدید 

معاون وزیر جهاد کشاورزی: مطالبات کشاورزان زودتر از موعد پرداخت می شود/افزایش قابل قبول نرخ گندم در سال زراعی جدید  معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مطالبات کشاورزان زودتر از موعد پرداخت می شود، گفت: تا این لحظه از سال جاری ۹ میلیون و ۴۵۱ هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده است […]

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مطالبات کشاورزان زودتر از موعد پرداخت می شود/افزایش قابل قبول نرخ گندم در سال زراعی جدید 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مطالبات کشاورزان زودتر از موعد پرداخت می شود، گفت: تا این لحظه از سال جاری ۹ میلیون و ۴۵۱ هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش تولید را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، یزدان سیف در استودیو خبر ۲۱ شبکه اول سیما، با اعلام این خبر افزود: با توجه به کاهش بارش ها در سال ۹۷ شاهد رشد تولیدات زراعی هستیم و دلیل این امر مدیریت صحیح آبرسانی به مزارع است.

سیف گفت: در این خصوص استان خوزستان حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل تولید گندم، درآمدزایی کرده است، استانهای کردستان و گلستان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم درآمدزایی قرار دارند.

او ادامه داد: در مدت زمان یکسال حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن مصرف گندم کشور است،​ با توجه به ۲٫۵ میلیون تن گندم باقی مانده از سال قبل تولیدات امسال زارعان نیاز کشور را پاسخگو است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امسال حدود یک میلیون و صد و چهل و سه هزار محموله سیصد تا چهار تنی از کشاورزان تحویل گرفته شد. میانگین تولید هر کشاورز در سال گذشته ۱۷ تن بود که امسال به ۲۰ تن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه درآمد میانگین کشاورزان از گندم حدود ۲۶ میلیون تومان بود، اظهار کرد: سال گذشته به ازای هر کیلوگرم گندم هزار و ۳۰۷ تومان به کشاورزان پرداخت شد که این رقم امسال به هزار و ۳۲۷ تومان افزایش یافته است.

او با ابراز خوشحالی از کاهش میانگین مدت زمان پرداخت مطالبات کشاورزان از ۴۰ روز به ۲۸ روز، تصریح کرد: البته اطمینان می دهیم که این نرخ برای سال آینده افزایش قابل قبولی داشته باشد.