برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی با شعار « تولید ایرانی، رونق کشاورزی و سرافرازی ملی» در تهران
برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی با شعار « تولید ایرانی، رونق کشاورزی و سرافرازی ملی» در تهران

برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی با شعار « تولید ایرانی، رونق کشاورزی و سرافرازی ملی» در تهران   هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی از اول تا چهارم بهمن ماه سال جاری در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو از ساعت ۱۴ تا ۲۰ با شعار «تولید ایرانی، رونق کشاورزی و سرافرازی ملی» برگزار می‌شود.   به […]

برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی با شعار « تولید ایرانی، رونق کشاورزی و سرافرازی ملی» در تهران

 

هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی از اول تا چهارم بهمن ماه سال جاری در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو از ساعت ۱۴ تا ۲۰ با شعار «تولید ایرانی، رونق کشاورزی و سرافرازی ملی» برگزار می‌شود.

 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، علیمراد سرافرازی – معاون فنی سازمان حفظ نباتات در نشست خبری که امروز در اتاق بازرگانی تشکیل گردید، با بیان سیاست‌های کلی سازمان حفظ نباتات در رابطه با آفت‌کش‌های شیمیایی و غیرشیمیایی؛ در مورد نوع نگرش هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران گفت: سیاست‌های کلی سازمان حفظ نباتات کشور عدم استفاده از سموم پرخطر تا حد امکان و جایگزین کردن سموم کم‌خطر و متوسط خطر، همچنین حمایت از تولید داخل علی‌الخصوص تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌باشد.

 

وی افزود: اگرچه استفاده از آفت‌کش‌های شیمیایی و غیرشیمیایی جزء لاینفک در تولیدات محصولات کشاورزی است ولی مدیریت درست درجهت استفاده مناسب و بهینه از سموم، عوامل خسارت‌زای را کاهش می‌دهد.

 

سرافرازی همچنین با اشاره به حذف ۱۲ سم ازجمله بوتاکلر و دیازنون از واردات به کشور گفت: سازمان حفظ نباتات استفاده از عوامل بیولوژیک را به خصوص در گلخانه‌ها در دستورکار قرار داده است.

 

سرافرازی اظهار داشت: سازمان حفظ نباتات در راستای حمایت از تولید داخل؛ تسهیلات لازم را جهت تمام شرکت‌های دانش‌بنیان که در این زمینه گام‌های ارزنده‌ای بردارند فراهم می‌نماید.

 

وی در خاتمه گفت: کشاورزان دغدغه‌ای درخصوص سموم نداشته باشند، کل سموم کشاورزی کشور را تأمین نموده‌ایم.

 

مسعود گیل‌آبادی – رییس انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی – با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران گفت: این نمایشگاه از اول تا چهارم بهمن ماه سال جاری در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو از ساعت ۱۴ تا ۲۰ با شعار « تولید ایرانی، رونق کشاورزی و سرافرازی ملی» برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: این نمایشگاه.با حضور پررنگ تولیدکنندگان داخلی و در تحقق شعار رونق تولید ملی برگزار می‌گردد. ۹۳ شرکت فعال از سه انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی، تولیدکنندگان کودهای شیمیایی و انجمن بذور اصلاح‌شده با حمایت سازمان حفظ نباتات، مؤسسه آب‌وخاک و همچنین، شرکت‌های خارجی تأمین‌کننده مواد اولیه در فضایی به وسعت ۱۰۰۰۰ مترمربع برگزار می‌گردد.

 

رییس انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی در طول این نمایشگاه به منظور بهبود مصرف سموم کشاورزی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که بیش از ۷۰۰۰ عرضه کننده و توزیع کننده نهاده‌های کشاورزی در کشور وجود دارد، تأکید کرد: این نمایشگاه فرصت و بستر مناسبی را جهت برقراری ارتباط مستقیم میان تأمین‌کنندگان مواد اولیه، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و درنهایت مصرف کنندگان نهاده‌های کشاورزی فراهم می‌آورد.

 

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش انتصاب کشاورز را به عنوان سرپرست وزارتخانه جهاد کشاورزی به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد که انتصاب او به وزارت ختم شود.

 

محمدحسین رحمتی، – عضو انجمن تولیدکنندگان کود، سم و بذر – با اشاره به اهمیت بذور هیبریدی؛ گفت: بذور هیبرید در تولیدات کشور نقش بسیار مهمی دارند، به این دلیل که این بذور در اختیار کشاورزان و گلخانه‌داران قرار می‌گیرد که با توجه به تولیدات آن در داخل کشور، وابستگی کشور به واردات صیفی‌جات و سبزی‌جات کاهش می‌یابد.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت حضور واردکنندگان بذر هیبرید در هفتمین نمایشگاه کشاورزی؛ افزود: در این نمایشگاه بذرهای هیبرید و سایر نهاده‌های کشاورزی جهت ارائه به کشاورزان عرضه خواهد گردید.