لزوم آشناسازي مردم با مخاطرات خريد مرغ زنده
لزوم آشناسازي مردم با مخاطرات خريد مرغ زنده

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري كرمانشاه بر لزوم آگاهي بخشي به مردم در خصوص نخريدن مرغ زنده تاكيد كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل از ايسنا، سيروس خاني در جلسه پيشگيري از آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان و جلوگيري از عرضه مرغ زنده كه در فرمانداري كرمانشاه برگزار شد، از عرضه مرغ زنده […]

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري كرمانشاه بر لزوم آگاهي بخشي به مردم در خصوص نخريدن مرغ زنده تاكيد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا) به نقل از ايسنا، سيروس خاني در جلسه پيشگيري از آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان و جلوگيري از عرضه مرغ زنده كه در فرمانداري كرمانشاه برگزار شد، از عرضه مرغ زنده به عنوان يكي از چالش‌هاي هميشگي ياد كرد و گفت: فروش مرغ زنده يكي از عمده ترين عوامل انتقال آلودگي و بيماري است و اين مسئله لزوم فرهنگ سازي در زمينه عدم خريد مرغ زنده توسط شهروندان را نشان مي‌دهد.

وي با بيان اينكه كارهايي مثل پلمب واحدهاي عرضه مرغ زنده خيلي نمي‌تواند در از بين بردن واحدهاي عرضه مرغ زنده اثرگذار باشد، اظهار كرد: آنچه بيش از هر چيز منجر به توسعه مراكز عرضه مرغ زنده شده ناآگاهي شهروندان از مشكلات و پيامدهاي خريد مرغ زنده است.

معاون فرماندار كرمانشاه بر ضرورت پلمب واحدهاي عرضه مرغ زنده تاكيد كرد و گفت: در كنار اين مسئله بايد در جامعه آگاهي سازي شود و شهروندان را از مشكلات و پيامدهاي خريد مرغ زنده آگاه كرد و از اين طريق واحدهاي عرضه مرغ را به سمت بهداشتي شدن پيش برد.

خاني، بيشتر كردن اطلاع رساني براي افزايش سطح آگاهي شهروندان و در نتيجه عدم رغبت آنان به خريد مرغ زنده را راهكار مهم از بين بردن واحدهاي عرضه مرغ زنده دانست.

وي با تاكيد بر اهميت برنامه‌ريزي مناسب براي پيشگيري از بروز آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در شهرستان، خواستار برنامه‌ريزي براي گذر از اين بحران شد.

معاون فرماندار كرمانشاه با اشاره به تعداد بالاي واحدهاي پرورش مرغ گوشتي بر لزوم استفاده از راهكارهاي پيشگيري كننده از بروز اين بيماري تاكيد كرد و گفت: بر اساس اطلاعات موجود اين بيماري در كشورهاي آذربايجان و تركيه ديده شده و اخيرا نيز در استان آذربايجان شرقي مشاهده شده است و همين مسئله لزوم برنامه ريزي براي جلوگيري از شيوع اين بيماري را در محدوده شهرستان كرمانشاه نشان مي‌دهد.