تحول درآمد بخش کشاورزی و تمرکز ویژه بر تولید ارگانیک
تحول درآمد بخش کشاورزی و تمرکز ویژه بر تولید ارگانیک

طرح کمیسیون اروپا برای بازارهای کشاورزی تا سال ۲۰۳۰؛ تحول درآمد بخش کشاورزی و تمرکز ویژه بر تولید ارگانیک کمیسیون اروپا طرح هایی را برای بازارهای کشاورزی اروپا تا سال ۲۰۳۰ و بسیاری از محصولات غذایی –کشاورزی مانند گوشت، محصولات زراعی، شیر و محصولات لبنی، میوه و سبزیجات ارائه کرده است. به گزارش بخش بین […]

طرح کمیسیون اروپا برای بازارهای کشاورزی تا سال ۲۰۳۰؛

تحول درآمد بخش کشاورزی و تمرکز ویژه بر تولید ارگانیک

کمیسیون اروپا طرح هایی را برای بازارهای کشاورزی اروپا تا سال ۲۰۳۰ و بسیاری از محصولات غذایی –کشاورزی مانند گوشت، محصولات زراعی، شیر و محصولات لبنی، میوه و سبزیجات ارائه کرده است.

به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از Fdbusiness، تحول درآمد در بخش کشاورزی و اثرات زیست محیطی کشاورزی در اتحادیه اروپا نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند. همچنین تمرکز ویژه ای بر تولید ارگانیک در همه بخش ها شده است.

گزارش ها و اطلاعات به دست آمده از بخش کشاورزی نشان می دهد که مصرف کنندگان نسبت به غذا، منابع مواد غذایی و تاثیر آن بر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی توجه بیشتری پیدا کرده اند.

این امر می تواند هزینه های بیشتری برای تولیدکنندگان مواد غذایی متحمل کند اما همچنین فرصتی برای ارتقای محصولات و افزودن ارزش بیشتر به آنها در زمینه تاثیرات اقلیمی و محیطی خواهد بود.

بر همین اساس، تقاضا برای سیستم های تولیدی جایگزین مانند محصولات محلی، ارگانیک و یا دیگر محصولاتی که دارای گواهی سلامت دارند، به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

علاوه بر گزارش های چشم انداز این بخش، کمیسیون اروپا نیز یک ابزار تعامل جدید با اطلاعات بسیار ارزشمند در زمینه کشاورزی اتحادیه اروپا در دسترس قرار داده است.

این اطلاعات شامل مواردی مانند حمایت از درآمد کشاورزان، محیط زیست و اقدامات اقلیمی، تولید ارگانیک، اشتغال و رشد مناطق روستایی می شود. برای نمونه، صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی اتحادیه اروپا طی دو دهه گذشته تقریبا دو برابر شده است. کشاورزی ۵/۱۳ درصد کل اشتغال را در مناطق روستایی در سال ۲۰۱۶ شامل می شود. همچنین سهم زمین های کشاورزی مورد استفاده برای کشاورزی ارگانیک در اتحادیه اروپا ۶٫۷ درصد است.