به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از صداوسیما مرکز اراک؛ معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی فروردین ماه امسال در واحدهای مرغداری استان انجام شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰۰ هزار قطعه افزایش دارد. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از صداوسیما مرکز اراک؛ معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی فروردین ماه امسال در واحدهای مرغداری استان انجام شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰۰ هزار قطعه افزایش دارد.

مجید آذر میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری استان مرکزی را در سال گذشته ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار قطعه عنوان کرد و افزود: ۳۷ هزار تن تخم مرغ سال گذشته در استان مرکزی تولید شد که ۶۰ درصد آن مازاد بر مصرف استان بود و به سایر استان های کشور ارسال شده است.

او با توجه به محدودیت های صادرات تخم مرغ و افزایش تولید نسبت به مصرف داخل، تولید آن برای شاغلان این حوزه با زیان اقتصادی همراه بوده گفت: نیاز است برای جلوگیری از بروز مشکل برای تولیدکنندگان راهکار عملیاتی توسط مسئولان ارایه شود.

معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در ادامه افزود: ۱۰ درصد نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان به عنوان ذخایر استراتژیک در انبارهای شرکت پشتیبانی دام به عنوان مباشر دولتی نگهداری و در صورت نیاز اضطراری در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با ۹۰ هزار بهره بردار جزو ۱۰ استان برتر کشور در بخش کشاورزی است.