یکی از سناتورهای سرشناس فرانسه گفت: اوکراین یک عامل بی‌ثبات کننده است که به شدت بر تغییر رویکرد اروپا در قبال روسیه تاثیر دارد و آن را وخیم کرده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، “ایو یوزو دی بورگو”، از اعضای پارلمان فرانسه این سخنان را پس از پایان […]

یکی از سناتورهای سرشناس فرانسه گفت: اوکراین یک عامل بی‌ثبات کننده است که به شدت بر تغییر رویکرد اروپا در قبال روسیه تاثیر دارد و آن را وخیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، “ایو یوزو دی بورگو”، از اعضای پارلمان فرانسه این سخنان را پس از پایان سفر دو روزه هیاتی فرانسوی به شبه جزیره کریمه عنوان کرد.

این سناتور فرانسوی گفت: بی‌ثبات شدن روابط هم اکنون بر کل اروپا تاثیر می‌گذارد. توافق‌نامه‌های مینسک درباره آتش‌بس در منطقه دونباس از سوی رهبران کشورهای موسوم به نرماندی شامل روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان به امضا رسیده است و پس از آن روند سازشی آغاز شد که باید تا ژانویه آتی تکمیل شود.

سناتور دی بورگو گفت: پس از آن طرفین این درگیری نهایتا می‌توانند به سازش صلح آمیز دست یابند. اگر این فرآیند تا ژانویه به پایان برسد، بر بازنگری در روابط اتحادیه اروپا و روسیه و تبدیل آن به روابط حسنه تاثیر بسزایی می‌گذارد. وی از اینکه اتحادیه اروپا نتایج رفراندوم سال گذشته کریمه را به رسمیت نشناخته است، ابراز تاسف کرد.

به گفته وی، کریمه به “سیاه چاله دیپلماتیک” در فضای اتحادیه اروپا تبدیل شده است. ایو پوزو دی بورگو ابراز امیداری کرد که سفر هیات پارلمانی فرانسه به کریمه فرصتی را ایجاد کند تا سایر قانونگذاران اروپایی نیز خودشان به کریمه بروند و متوجه شوند که شرایط آنجا با آنچه در گزارش‌های اروپایی دیده می‌شود، تفاوت دارد.