اجراي سامانه رد يابي گوشت مرغ از مزرعه تا سفره
اجراي سامانه رد يابي گوشت مرغ از مزرعه تا سفره

مدير كل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشكي كشور از اجراي سامانه رديابي گوشت مرغ از مزرعه تا سفره خبر داد. به گزارش روابط عمومي سازمان دامپزشكي كشور دكتر عباسي اعلام كرد: در راستاي تحقق بخشي به شعار ايمني غذا در سال 94، دفتر نظارت بر بهداشت عمومي با تكيه بر […]

مدير كل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشكي كشور از اجراي سامانه رديابي گوشت مرغ از مزرعه تا سفره خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان دامپزشكي كشور دكتر عباسي اعلام كرد: در راستاي تحقق بخشي به شعار ايمني غذا در سال 94، دفتر نظارت بر بهداشت عمومي با تكيه بر اقدامات موثر ادارات كل دامپزشكي استانها اقدام به اجراي سامانه بهداشتي رديابي گوشت كه توسط دفتر فاواي سازمان دامپزشكي كشور طراحي و ابلاغ گرديده در 11 استان كشور به مرحله اجرا گذاشته است.

عباسي در ادامه اظهار داشتند در حال حاضر تعداد 63 كشتارگاه صنعتي طيور معادل 26% از كل كشتارگاه هاي طيور كشور كه جمعيتي معادل 424 ميليون قطعه طيور يا به عبارتي 3% ظرفيت سالانه كشتار طيور را دارند، تحت پوشش اين سامانه قرار گرفته است.

ايشان اظهار اميدواري كردند تا پايان شهريور 94 تعداد 11 استان ديگر از جمله 9 استان منتهي به محدوده تهران مشمول عمليات اجرايي اين سامانه قرار مي گيرند.

وي اضافه كرد به منظور ارزيابي مرغهاي كشتاري از مزرعه تا سفره با تخصيص كد رهگيري حمل از مزارع در سامانه بهداشتي حمل و نقل ، به صورت آنلاين در سيستم يكپارچه قرنطينه صادر ميشود.

با اختصاص اين كد بهداشتي حمل و درج آن بر روي بسته بندي مرغ، و با استفاده از اين كد و ورود آن به سامانه اعلامي بر روي بسته بندي گوشت مرغ ميتوان مبادي پرورش و كشتارگاه مرغ را شناسايي و ارزيابي نمود.

عباسي افزود با اجراي كامل سامانه ارزيابي در سال 94 توسط سازمان دامپزشكي كشور حمل و نقل مرغهاي كشتاري از مبدا كاملا تحت كنترل قرار خواهند گرفت و از جابجايي طيور كشتاري خارج از شبكه نظارتي به حداقل خواهد رسيد و اين امر علاوه بر كنترل بيماريهاي طيور در مواقع اضطرار از جوجه ريزي هاي غير مجاز و بدون پروانه نيز جلوگيري بعمل خواهد آورد.