موسسه رازی مرجع آزمایش های کنترل کیفی بسیاری از فرآورده های دامپزشکی خارجی
موسسه رازی مرجع آزمایش های کنترل کیفی بسیاری از فرآورده های دامپزشکی خارجی

مدیر کنترل کیفیت موسسه رازی: موسسه رازی مرجع آزمایش های کنترل کیفی بسیاری از فرآورده های دامپزشکی خارجی مدیر کنترل کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: بخش عمده ای از فرآورده های دامپزشکی خارجی پیش از دریافت مجوز ورود، در موسسه رازی مورد آزمایش های کنترل کیفی قرار می گیرد. به گزارش پایگاه […]

مدیر کنترل کیفیت موسسه رازی:

موسسه رازی مرجع آزمایش های کنترل کیفی بسیاری از فرآورده های دامپزشکی خارجی

مدیر کنترل کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: بخش عمده ای از فرآورده های دامپزشکی خارجی پیش از دریافت مجوز ورود، در موسسه رازی مورد آزمایش های کنترل کیفی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) ، محمد عبدالشاه گفت : همه محصولات از لحظه ورود مواد اولیه که نخستین حلقه چرخه تولید محسوب می شود تحت کنترل قرار می گیرد و باید از کیفیت لازم برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه کیفیت قابل تزریق به محصول نیست، تاکید کرد: کیفیت همزمان با تولید ایجاد می شود و در مدیریت کنترل کیفی که زیرشاخه تضمین کیفیت است تا زمانی که محصول به شکل فرآورده ای نهایی، قابل عرضه به بازار شود، بررسی و از نظر بی ضرری (SAFETY)، توانمندی (POTENCY) و استریلیتی برای اطمینان از استریل بودن و آلوده نبودن محصولات نهایی، مورد آزمایش قرار می گیرد.
عبدالشاه افزود: همه تولیدات موسسه اعم از تولیدات پزشکی و فرآورده های دامپزشکی براساس فارماکوپه های روز جهان، اروپا و دستورالعمل های او آی ئی (OIE) کنترل کیفی می شود.
مدیر کنترل کیفیت موسسه رازی یادآور شد: حتی فرآورده های خارجی هم پیش از دریافت مجوز ورود، حتما باید آزمایش های کنترل کیفیت را بگذراند که بخش عمده ای از این آزمایش ها در موسسه رازی انجام می شود و نتایج در اختیار سازمان دامپزشکی قرار می گیرد.
وی گفت : این روند نشان دهنده اعتمادی است که سازمان دامپزشکی به موسسه رازی دارد و سازمان نیز به استناد نتایج آزمایش های این موسسه، مجوز ورود فرآورده ای را صادر یا با ورود آن مخالفت می کند.