مبارزه با آفت زنگ زرد در منطقه سیستان به حدود ۱۷ هزار هکتار رسید
مبارزه با آفت زنگ زرد در منطقه سیستان به حدود ۱۷ هزار هکتار رسید

سیستان و بلوچستان؛ مبارزه با آفت زنگ زرد در منطقه سیستان به حدود ۱۷ هزار هکتار رسید سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با آفت زنگ زرد تاکنون در سطح ۱۶ هزار و ۴۵۷هکتار از مزارع غلات منطقه سیستان انجام شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران […]

سیستان و بلوچستان؛

مبارزه با آفت زنگ زرد در منطقه سیستان به حدود ۱۷ هزار هکتار رسید

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با آفت زنگ زرد تاکنون در سطح ۱۶ هزار و ۴۵۷هکتار از مزارع غلات منطقه سیستان انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) ؛ به نقل از ایرنا،امان الله طوقی اظهار داشت: آفت زنگ زرد از جمله بیماری‌های محصولات غله است که در مواقعی که مزرعه دارای رطوبت بالا باشد شرایط برای شیوع آن مساعد می‌شود.

وی ادامه داد: علائم این بیماری به صورت جوش‌های زرد یا نارنجی کم رنگ به صورت ردیفی‌ و موازی با برگها روی سطح و پایین تر از برگ بروز می‌کند.

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود:بیشترین مبارزه انجام شده این مدت با سه هزار و ۳۶۰ هکتار به شهرستان زهک، سه هزار و ۲۰۵ هکتار به هیرمند، سه هزار و ۵۴۶ هکتار هامون و سه هزار و ۶۵۱ هکتار به زابل اختصاص دارد.

وی بیان کرد: امسال بیش‌از ۵۰ هزار هکتار از مزارع منطقه سیستان به کشت غلات اختصاص دارد.