ادامه روند خشکسالی در ایالات متحده امریکا
ادامه روند خشکسالی در ایالات متحده امریکا
برآورد وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) از ميزان خشکسالی در مناطق تحت كشت ذرت  در حدود ٤٥ درصد و مناطق تحت كشت دانه سويا در حدود ٣٩٪؜ مي باشد.
ادامه رصد روند خشکسالی در ایالات متحده امریکا نشانگر این است که کماکان ۵۵٪؜ درصد از ایالات متحده تحت پوشش خشکی/خشکسالی غیرعادی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی ایران(اگنا)برآورد وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) از میزان خشکسالی در مناطق تحت کشت ذرت  در حدود ۴۵ درصد و مناطق تحت کشت دانه سویا در حدود ٣٩٪؜ می باشد. در همین حال، مرکز پیش بینی آب و هوای ایالات متحده از ظهور شرایط ضعیف ال نینو خبر میدهد.
رویداد ال نینو در زمستان تقویت خواهد شد. با این حال، طبق پیش بینى ها حدود ٨۴٪؜ احتمال شرایط متعادل ترى را انتظار دارند.
در نظر داشته باشیم که بواسطه شرایط فعلى جوى در امریکا، با توجه به کاهش رطوبت خاک و شرایط کمتر از حد متوسط ​​نسبت به وضعیت محصول ذرت و سویا، برای بهبود وضعیت محصول، باران به موقع در طول دوره کاشت، مورد نیاز است.
ضمن اینکه، گزارش ماهانه USDA از آخرین برآورد میزان برداشت انواع محصولات کشاورزى در روز جمعه، منتشر شد. طبق این گزارش آخرین برآوردها از میزان برداشت در امریکا براى سال زراعى ٢٠٢٣/٢٠٢۴؛
گندم – ١.۶۶۵ میلیارد بوشل (گزارش ماه مه ١.۶۵٩)
ذرت – ١۵.٢۶۴ میلیارد بوشل (بدون تغییر نسبت به گزارش ماه مه)
دانه سویا – ۴.۵١٠ میلیارد بوشل (بدون تغییر نسبت به گزارش ماه مه)
در نظر داشته باشیم که در صورت تداوم وضعیت خشکسالى در کمربند کشت ذرت در ماه جارى میلادى، باید انتظار کاهش پیش بینى میزان برداشت خصوصا ذرت را در گزارش بعدى USDA در ماه جولاى داشته باشیم.
در زیر، مجموع میزان ذرت  تولیدى و ذخایر اول فصل را براى هر سال زراعى طى ١٧ سال قبل، بررسى می کنیم.
  • نویسنده : زهرا لیاقت فر