میزان بی سابقه برداشت ذرت
میزان بی سابقه برداشت ذرت
بر اساس گزارش USDA، برداشت ذرت دوم برزيل (Safrinha) عليرغم اينكه از لحاظ زمانى نسبت به سال قبل، عقب تر ميباشد اما افزايش ميزان عملكرد محصول، برآورد ها را از ميزان برداشت تا حدود ١٠٢ میلیون تن تخمين ميزند.

اخبار بین المللی؛

میزان بی سابقه برداشت ذرت

بر اساس گزارش USDA، برداشت ذرت دوم برزیل (Safrinha) علیرغم اینکه از لحاظ زمانى نسبت به سال قبل، عقب تر میباشد اما افزایش میزان عملکرد محصول، برآورد ها را از میزان برداشت تا حدود ١٠٢ میلیون تن تخمین میزند.

این میزان برداشت ذرت  بی سابقه خواهد بود و میتوان میزان کل برداشت ذرت را تا حدود ١٣٢ میلیون تن، پیش بینى کرد. افزایش میزان برداشت باعث بهبود میزان ذخایر کل ذرت و در نتیجه فشار بر کاهش قیمت ها میتواند داشته باشد.

با این حال، باید در نظر داشته باشیم که رقابت برای حمل و صادرات دانه سویا و شکر می‌تواند بر جریان حرکت و بارگیرى از بنادر برزیل در نیمه دوم سال جارى میلادى، اخلال ایجاد کند. بازار برزیل همچنان مازاد زیادی دانه سویا دارد که باید صادر شود. بنابراین، ترکیبی از قیمت‌های پایین‌تر ذرت و کمبود ظرفیت ذخیره‌سازی در برزیل، مسائلی هستند که باید از نزدیک با ادامه برداشت تا اواخر ماه جولای رصد شوند.
در زیر، ترند قیمت ذرت را در دو بورس شیکاگو (CBOT) و پاریس (Euronext) از سال ٢٠٢١ بررسى میکنیم.