مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از انجام عملیات اصلاح نژاد اسفنج گذاری ۱۰۰ راس از میش های مولد در این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، طهمورث قاسم نژاد از اجرای عملیات اصلاح نژاد گوسفند در ۱۰۰ رأس از میش های مولد در روستای میارکلای شهرستان ساری خبر داد. وی […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از انجام عملیات اصلاح نژاد اسفنج گذاری ۱۰۰ راس از میش های مولد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، طهمورث قاسم نژاد از اجرای عملیات اصلاح نژاد گوسفند در ۱۰۰ رأس از میش های مولد در روستای میارکلای شهرستان ساری خبر داد.

وی تصریح کرد: طرح آمیخته گری با هدف به نژادی جهت دو رگ گیری از دو نژاد بومی منطقه و اسپرم گیری از نژاد رومانف و تلقیح مصنوعی به روش واژینال برای افزایش تولید گوشت قرمز و افزایش راندمان بهره وری از پرورش صنعتی گوسفند در دامداری ها به صورت متراکم پیشنهاد شده است.

قاسم نژاد گفت: تعداد ۱۰۰ رأس از دام های مولد نژاد بومی در فاز اول اسفنج گذاری و در مدت ۱۲ روز بعد نسبت به خروج اسفنج و تزریق هورمون PMSG اقدام می گردد و این فرآیند انجام مقدمات لازم جهت انجام تلقیح مصنوعی بوده که در فاز اول در شهرستان ساری اجرایی شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: شهرستان ساری با دارا بودن بالغ بر ۲۹۰ هزار رأس گوسفند و
۲۲ هزار رأس بز سهم بسیار بالایی در تولید گوشت قرمز و شیر استان به عهده دارد و از این نظر به عنوان قطب تولید گوشت قرمز محسوب می گردد.