عرضه تخم مرغ  در غرفه های  تک محصولی سازمان میادین در صورت توافق
عرضه تخم مرغ  در غرفه های  تک محصولی سازمان میادین در صورت توافق

ترکاشوند ، مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار با بیان این که با هماهنگی هایی که با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میادین انجام دادیم؛ اعلام کردیم که با قیمت مصوبه سازمان میادین تخم مرغ را در اختیار آن ها قرار دهیم. قیمت توافقی قطعا بیش از قیمت کنونی نخواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع […]

ترکاشوند ، مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار با بیان این که با هماهنگی هایی که با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میادین انجام دادیم؛ اعلام کردیم که با قیمت مصوبه سازمان میادین تخم مرغ را در اختیار آن ها قرار دهیم. قیمت توافقی قطعا بیش از قیمت کنونی نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از فارس، رضا ترکاشوند مدیرعامل

اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار میهن درباره توقف صادرات تخم مرغ اظهار داشت: این خبر کذب است که ۱۰ روز پیش منتشر شده است و بلافاصله بعد از اعلام خبر؛ ما تکذیبه صادر کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در حوزه صادرات اکنون محدودیتی داریم، عنوان کرد: صادرات اکنون روند عادی دارد و محدودیت متناسب با تقاضا ممکن است وجود داشته باشد و اگر یک کشوری به مشکلی برخورد کرده باشد و بخواهد در یک مقطع تقاضای زیادی از ما داشته باشد؛ ما نمی توانیم تقاضای زیادی را پاسخ دهیم زیرا ما باید با یک شیوه مدیریتی حساب شده و با توجه به تنظیم بازار داخلی تخم مرغ را صادر کنیم.

ترکاشوند اظهار داشت: ما همیشه گفتیم هر روز ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن تخم مرغ در روز را صادر می کنیم اما ارسال تقاضای دو هزار تنی تقاضای غیر واقعی است و حتما مشکلی پیش آمده که چنین تقاضایی ایجاد شده است. در حوزه تولید و صادرات برنامه از پیش تعیین شده است زیرا بعد از جوجه ریزی؛ شش ماه بعد تخم مرغ به دست می آید و فقط برای کنترل تقاضای زیاد است که صادرات مدیریت شده است زیرا قرار نیست به هر تقاضایی پاسخ دهیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار میهن با بیان این که صادرات اصولی دارد، عنوان کرد: اولا باید جوابگوی مشتریان باشیم و در ثانی باید بازار های ایجاد شده را هم حفظ کنیم و در عین حال بازار داخلی را هم  کنترل کنیم.

وی درباره قطع رابطه ایران و عربستان و همسو شدن برخی کشورهای عربی با آن ها اظهار داشت: به هیچ عنوان این قطع رابطه تاثیری روی صادرات ما نداشته است زیرا ما تا کنون بر اساس آمارها حتی یک تن تخم مرغ هم به عربستان صادر نکرده ایم و حتی شینت های این کشور بر روی صادرات بر کشورهای دیگر تاثیر نداشته است.

ترکاشوند عنوان کرد: میزان تقاضای صادرات اکنون از عراق بسیار بیشتر و در حدود ۸۰ درصد است و ارمنستان تاجیکستان تقاضا داشته ایم و بحرین و عمان هم به صورت موردی صادرات تخم مرغ داشته ایم زیرا این کشورهایی که با عربستان همسو شدند کل کشورهای عربی نیستند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار میهن درباره آمار صادرات تخم مرغ  امسال اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۷۵ هزار تن تخم مرغ صادر شده است.

وی درباره قیمت تخم مرغ و افزایش آن در روزهای گذشته اظهار دشات: قیمت تخم مرغ با درنظر گرفتن مصوبه تنظیم بازار و در نظر گرفتن منافع و  مصالح تولید کننده و مصرف کننده، از ۳۸۰۰ تا ۴۲۰۰ است که در نیمه اول سال نباید کمتر از ۳۸۰۰ نباشد و در نیمه دوم سال هم بالاتر از ۴۲۰۰ درب مرغداری نباشد در نیمه اول سال اغلب پایین تر از ۳۸۰۰ بوده است و با حذف تعدادی از مرغ های پایان دوره تلاش کردیم شرایط بهتر شود و در نیمه دوم سال هم تا یکماه پیش هنوز به قیمت مد نظر در نیمه دوم سال که ۴۲۰۰ قیمت تخم مرغ درب مرغداری بخه طور متوسط بود نرسیده بودیم.

ترکاشوند با بیان این که قیمت تخم مرغ اکنون درب مرغداری متغییر است و از ۴هزار تومان تا جهار هزار و ۶۰۰ است و در رنج های مختلف است، تاکید کرد: تخم مرغ سبک چهار هزار تومان است و تخمئ مرغ سنگین چهار هزار و ۶۰۰ تومان است و سبک در این بین بیشتر صادراتی است و در بازار معمولا چهار هزار و ۳۰۰ تومان درب مرغداری است و در بازار نمی توان قیمت داد زیرا میادین یک قیمت دارد خرده فروشی ها یک نرخ دارند و بسته بندی ها یک قیمت دارند اما به طور متوسط ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از درب مرغداری عرضه می شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار میهن در پاسخ به این پرسش که قیمت تخم مرغ در روز های آـی چه تغییراتی خواهد کرد، اظهار داشت: با برنامه مدیریتی که ما در پیش گرفتیم و همچنین هماهنگی هایی که با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میادین انجام دادیم اعلام کردیم که با قیمت مصوبه سازمان میادین حاضریم این تخم مرغ را در اختیار آن ها قرار دهیم.

وی ادامه داد: سازمان میادین شفاها با ما اعلام کردند که تعدادی از غرفه های تک محصولی خود را در اختیار اتحادیه تخم مرغ قرار دهند، اظهار داشت: این اتحادیه از طریق این غرفه ها عرضه کننده مستقیم و هم توزیع کننده تخم مرغ  به همه غرفه های عرضه مواد پروتینی در تهران باشیم و و اعضای ما آمادگی دارند تخم مرغ را با قیمت مصوبه سازمان میادین در اختیار بازار  قرار دهند و با هزینه های تبعی در اختیار  مصرف کنندگان قرار بگیرد.

ترکاشوند درباره اجرای این طرح گفت: قرار است امروز مکاتبات میان سازمان میادین و وزارت جهاد کشاورزی انجام شود و سپس از سوی سازمان میادین به ما اعلام شود و بر اساس قیمت توافق شده در سطح خرده فروشی و میادین عرضه می شود. قطعا این قیمت توافق شده افزایش نخواهد داشت د ودر همین حدود مدیریت خواهد شد.

وی درباره کاهش قیمت تخم مرغ در روز های آتی اظهار داشت: اکنون تقاضا زیاد است و باید آن را کنترل کنیم و در بیشتر روز های سال ما تولید را پایین تر از قیمت عرضه کردیم و ۴۰ تا ۴۵ روز دیگر قیمت تخم مرغ کاهش پیدا خواهد کرد.